صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

نخستین وقف دانش‌آموزی در کشور ثبت شد

رویس فرهنگی: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از نخستین وقف دانش‌آموزی در کشور خبر داد و گفت: دانش‌آموزان دبستانی دخترانه در این استان، یک آبسردکن خریدند و آن را وقف مدرسه کردند.

به گزارش کلاس بیست ، حجت الاسلام وحدت مشهوری گفت: حدود ۹۰ درصد دانش آموزان دبستان دخترانه صدرای چهار با پرداخت نفری ۵ هزار تومان، آب‌سردکنی را خریدند و آن را برای مدرسه وقف کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باتوجه به اینکه برکات و ثمره وقف به جامعه باز می‌گردد، از ادارات و سازمان‌هایی همچون شهرداری که بودجه فرهنگی دارند، انتظار بیشتری داریم، آنان باید پای کار بیایند تا شاهد افزایش تعداد موقوفات باشیم.

وی در خصوص اینکه در چه زمینه‌هایی به موقوفات جدید نیاز است، بیان کرد: در زمینه علمی و قرآنی و همچنین در زمینه پزشکی نیز به شدت برای جذب موقوفات جدید احساس نیاز می‌شود.

به نقل از فارس، مشهوری با اشاره به طرح اداره کل اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف بین دانش آموزان، عنوان کرد: با توجه به اعلام آموزش و پرورش استان، حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان تحصیل می‌کنند که با دریافت ۵ هزار تومان از هر دانش آموز، می توان با نیت خیری موقوفه جدید ثبت کرد که این فرصت بزرگی برای رفع برخی نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد