صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

پیامک‌ هایی که می‌گویند "اگر فلان کار را نکنید اتفاقی بدی می‌افتد" بدعت است

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، بعداز ظهر یکشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی گفت: رهبانیت به معنای گوشه گیری، انزوا و ترک دنیا است که ما در مکتب اسلام چنین رفتاری را نداریم و بر انجام آن نیز نهی شده است.


وی تصریح کرد: کسانی که دنیا را ترک کرده‌اند مورد تایید اسلام نیستند و اسلام بر روی مسئله رهبانیت خط بطلانی کشیده؛ اما در مقابل آن مسئله زهد و تقوا را مطرح کرده است که امری نیکو و پسندیده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیروان حضرت مسیح بعد از ایشان مسیر رهبانیت را دنبال کردند و از دنیا کناره گرفتند افزود: گوشه نشینی و کناره گیری از دنیا یک نوع بدعت است و امروز هم شاهدیم که راهبه‌ها و راهب‌های مسیحی ازدواج نمی‌کنند و همین امر موجب شده تا شاهد افزایش روابط نادرست و فساد در کلیسا‌ها باشیم.

ائمه معصومن(ع) ترک دنیا و گوشه نشینی را مذمت می‌کردند

وی عنوان کرد: ائمه معصومن(ع) ترک دنیا و گوشه نشینی را مذمت می‌کردند و حضرت مسیح هم مخالف این امر بود و به دلیل آنکه درگیر دعوت مردم به سمت خدا و دین بود فرصت ازدواج برای ایشان پدید نیامد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه اسلام یک دین اجتماعی است، افزود: رسوم اکرم(ص) رهبانیت را نماز و روزه و جهاد می‌دانستند و معتقد بودند که مسلمان باید در اجتماع زندگی کند و از این رو بزرگ‌ترین کار‌ها را کمک به دیگران و خانواده می‌دانستند.

ضرورت حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی

وی با اشاره ضرورت حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی گفت: مسلمان باید همواره در صحنه حضور و در متن جامعه باشد و دیدیم که امام راحل در عین حالی که فردی عالم و مرجعی بزرگ بودند اما در عرصه سیاسی حضور یافت و گوشه گیری از جامعه را کنار زدند اما متاسفانه برخی‌ها تاکنون نه یک رای داده‌اند و نه در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

داعشی‌ها و سلفی‌ها بدعت گذار هستند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند که بدعت‌گذار اهل جهنم و دشمن مردم است، افزود: در روایات داریم که سه گروه هستند که غیبت آنها اشکالی ندارد بلکه باید کارهای آنها را گفت و به آنان احترام نگذاشت که این سه دسته عبارتند از شخص بدعت گذار، حاکم فاسد در جامعه و فردی که گناه را علنی انجام می‌دهد.

وی در خصوص تعریف از بدعت گفت: بدعت یعنی آنکه، چیزی که در دین و مذهب وجود ندارد آنرا بوجود بیاوریم و در دین وارد کنیم که این امر در اسلام مورد مذمت قرار گرفته است و امروز داعشی‌ها و سلفی‌ها بدعت گذار هستند.

حجت الاسلام رفیعی همچنین عنوان کرد: امروز متاسفانه مشاهده می‌کنیم در اماکن مقدس و هم چنین در برخی از شهر‌ها پیامک‌ها و نامه‌هایی با این مضمون که اگر فلان کار و یا دعا را چندین بار انجام دهید اتفاق خوبی برای شما خواهد افتاد و اگر آن را انجام ندهید بلا برایتان نازل می‌شود که مواردی این چنینی بدعت و خلاف است و نباید به آن اعتنا کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد