صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

مهم ترین انگیزه ی مردم در خرید اجناس ایرانی، ارتقای کیفیت می باشد

سید عبدالکریم هاشمی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس نهم:


آنچه با توجه به اهم مسائل مطروحه و دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب قابل تحلیل و بررسی است، نگاه توأمان قانونی و عبادت‌محور ایشان در جای‌جای مباحثشان به تولید ملی و تقویت آن است.

 

به گزارش حزب الله سایبر، رهبر معظم انقلاب از یکسو با الزام دولت به استفاده از کالاهای تولید داخل و منع تهیه‌ی مصارف دولتی از کالاهای خارجی، و از سوی دیگر با تشویق گروه‌های مختلف مردم اعم از کارگران، سرمایه‌گذاران، مأموران و بازرسان قاچاق و مصرف‌کنندگان به اینکه تلاش آن‌ها در راستای کمک به تولید داخلی، همگی مصادیقی از ثواب و حسنه است، با توجه به اهمیت این موضوع از سوی رهبر انقلاب، بر آن شدیم تا گفتگویی را با نماینده ی مردم هرمزگان در مجلس نهم را ترتیب دهیم. مشروح این مصاحبه به شرح ذیل می باشد:

سید عبدالکریم هاشمی، درباره ارجحیت مردم بین کالاهای داخلی و خارجی می‌گوید: واقعیت این است که کالاهای ایرانی، کالاهای عمدتا خوبی هستند و این خوب بودن باعث می‌شود که دیگر دلیل برای سراغ گرفتن از نوع خارجی آن نباشد. خود من وقتی یک کالای تولید داخل، کیفیت خوب و مناسبی داشته باشد، آن را می‌خرم و دیگر نمی‌روم که به دنبال مشابه کالای خارجی آن بگردم؛ مثلا وسایلی مانند مبلمان و کمد و تخت و وسایل ساده خانه را خیلی کم پیش می‌آید که کسی به دنبال نوع خارجی آن باشد. اما در بحث لوازم الکرتونیک مانند کامپیوتر و بخچال و سایر این‌ها، معمولا مردم از خارجی آن استفاده می‌کنند. چون در سالهای گذشته نوع ایرانی آن امتحان خودش را به خوبی پس نداده. مطمئن باشید که اگر مردم بدانند که همین کالاها که سال‌ها است خارجی‌اش در بین مردم مصرف می‌شود، اگر کیفیت خوبی داشته باشند، کنار می‌روند و ایرانی‌اش را می‌خرند.

هاشمی تنها راه چاره برای راس کار قرار گرفتن کالای ایرانی در خانه‌های مردم را ارتقا اجناس می‌داند و می‌گوید: به هرحال تصمیم‌گیرنده یک خانواده، یک نفر به تنهایی نیست که تصمیم بگیرد ایرانی بخرد و آن را انجام بدهد. همه در خرید یک وسیله برای خانه نظر می‌دهند و زمانی همه برای خرید یک وسیله هم‌نظر هستند که آن جنس مناسب و خوبی برای خانه و خانواده باشد. نباید این‌طور باشد که کسی بیاید و بگوید که من کالای ایرانی می‌خرم ولی مدت عمرش نصف کالای خارجی است؛ من پول ندارم که دوباره آن را بخرم. راست هم می‌گوید؛ در این  میان، بحث صرفه‌جویی و اقتصاد خانواده هم مطرح می‌شود.  تنها راه این است که سطح تولیدهای داخل‌مان را بالا بریم و به نظر مصرف‌کننده احترام بگذاریم.

نماینده مردم هرمزگان، به این نکته که اگر خودمان به خودمان برای بالا بردن کیفیت کمک نکنیم، قطعا بازار را از دست خواهیم داد، گفت: باید از روش‌ها و شرایط جدید برای بالا بردن کیفیت استفاده کنیم. اگر تولیدکنندگان ما این کار را انجام ندهند، مطمئنا بازار را از دست خواهند داد.

وی اضافه کرد: فکر می‌کنید که چرا ما پنیر خارجی، ماست خارجی و سایر محوصلات کشاوری از نوع خارجی را حتی به کشورمان وارد نمی‌کنیم، چه برسد به استفاده از آن‌ها؟ یا همین برنج ایرانی که زبانزد همه است. مثلا برنج خارجی در بازار هست ولی کمتر کسی پیدا می‌شود که از برنج شمال بگذرد و به سمت نوع خارجی‌اش برود.

هاشمی تبلیغات تنها را برای به ثمر رسیدن حمایت از کالای داخلی کافی نمی‌داند و می‌گوید: خیلی از محصولات هستند که ما ایرانی‌اش را مصرف می‌کنیم، چون هم مناسب و هم در دسترس هستند و این رمز موفقیت آن اجناس است. خیلی خوب است که تبلیغ کالاهای ساخت داخل را بکنیم اما این واقعا به تنهایی کافی نیست. ما باید به سمت کیفی‌سازی محصولات برویم تا مشتری کالا و خدمات مناسبی را دریافت کند. این رقابت رقابت مثبتی است و اگر این اتفاق بیفتد، مردم هم به خرید کالای داخلی رضایت می‌دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر

با سلام براتون آرزوی موفقیت داریم .باز هم به ما سر بزن

MAMNOOOOOOOOOOOON
ELTEMAAAAAAAAAS DOOOOAAA

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد