صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

تصاویرزیبا کشورنروژ

مدآنلاین: در این مطلب می‌خواهیم مناظری از نروژ را به تصویر بکشیم که با دیدن آنها دل‌تان بخواهد همان لحظه به این مکان‌ها سفر کنید و از نزدیک شاهد این همه زیبایی باشید. این کشور مملو از چشم‌اندازها و مناظر زیبا است و کوه‌ها و جنگل‌های آن عالی هستند.
نروژ یک کشور پادشاهی مستقل است و مساحت کلی آن حدود 400 هزار کیلومتر مربع است و فقط 5 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد. این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین است. صنایع پتروشیمی یک چهارم از تولید ناخالص داخلی نروژ را تشکیل می‌دهد.
بر پایه فهرست بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نروژ چهارمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه است. نروژ به نسبت جمعیت بزرگترین تولیدکننده غیر خاورمیانه‌ای نفت و گاز طبیعی جهان است. نروژ در پنج سال گذشته در صدر فهرست شاخص رفاه لگتوم قرار داشته است.
حکومت نروژ از نوع پادشاهی مشروطه بوده و هماینک شاه هارالد پنجم پادشاه نروژ است. نروژ جزء اتحادیه اروپا نیست و مردم این کشور در همه‌پرسیهای انجام شده عضویت در این اتحادیه را رد کرده‌اند.
براساس نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۲ میلادی، دانشگاه کلمبیا در نیویورک انجام داد، نروژ از جمله کشورهایی است که راضی‌ترین شهروندان را دارد.


  - Svolvaer


- Reinebringen


- Odda


4- Reine


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد