صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

دانلود پایان نامه کاردانی الکترونیک با عنوان کنترل دور موتور dc با کامپیوتر ۷۵ ص

    این پروژه ساخت دستگاهی برای کنترل دور وجهت چرخش یک موتور DC با استفاده از صفحه کلید کامپیوتر می‌باشد.ارتباط کامپیوتر با مصرف کننده ها توسط یک سخت‌افزار خارجی که با میکروکنترل و قطعات جانبی ساخته شده است میسر می‌گردد.میکروکنترل استفاده شده از خانواده ی avr می باشد. برنامه کنترلی کامپیوتر نرم‌افزار متلب می‌باشد.

 

 

مقدمه:

    امروزه برای کنترل سیستمهای برقی از روشهای مختلفی استفاده می شود.

مهندسان برق همیشه سعی دارن تا سیستمهای خودشان را با روشهای ساده و دقیق و قابل اطمینان کنترل کنند.

تاکنون روشهای مختلفی برای کنترل سیستمهای برقی به کار برده شده است.اغلب این سیستمها برای کنترل از راه دور و یا کنترل از اتاق فرمان می باشد.نمونه های از این سیستمها عبارتند از: کنترل از طریق خط تلفن،کنترل با استفاده از جی اس ام، کنترل از طریق اس ام اس،کنترل با استفاده از بلوتوث،کنترل از طریق اینترنت،کنترل با ماژول های رادیویی،کنترل مستقیم از کامپیوتر توسط کابل یا فرستنده های سریال و ....

در این پروژه کنترل دور یک موتور DC و جهت چرخش آن مد نظر می باشد.

از کاربرد این سیستم می توان در کنترل مصرف کننده های الکتریکی در کارگاه های کوچک،کنترل لوازم خانگی،کنترل روبات و...نام برد.

در ساخت این دستگاه از کامپیوتر،نرم افزار متلب،مبدل یواس بی به سریال در صورت استفاده از لبتاپ و یک سخت افزار دیجیتالی خارجی استفاده شده است.

ابتدا در فصل اول با هر یک از این قسمت ها آشنا خواهیم شد و در فصل بعدی با نحوه ی عمل کرد این سیستم به طور کامل آشنا می شویم.

در قسمت ضمیمه نیز دیتا شیت قطعات استفاده شده آورده شده است.






فصل دوم


مفاهیم اولیه


 بخش اول: نرم افزار متلب


     متلب به انگلیسی (MATLAB)یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه ‌است که از ترکیب دو واژهٔ (Matrix ماتریس) و (Laboratory آزمایشگاه) ( MATrix ماتریس) ایجاد شده ‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه ‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

کار کردن با ماتریس‌ها در متلب بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در متلب به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس 1*1 ذخیره می‌شود. یک رشته مانند «Whale is the biggest animal»  به شکل ماتریسی با یک سطر و چندین ستون (که تعداد ستون‌ها به تعداد کاراکترهاست) ذخیره می‌شود. حتی یک تصویر به شکل یک ماتریس سه بعدی ذخیره می‌گردد که بُعد اول و دوم آن برای تعیین مختصات نقاط و بُعد سوم آن برای تعیین رنگ نقاط استفاده می‌شود. فایل‌های صوتی نیز در متلب به شکل ماتریس‌های تک ستون ذخیره می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که متلب مخفف عبارت آزمایشگاه  ماتریس باشد.

علاوه بر توابع فراوانی که خود متلب دارد، برنامه‌نویس نیز می‌تواند توابع جدید تعریف کند. استفاده از توابع متلب برای نمایش داده‌ها بسیار راحت و لذت بخش است. برای مثال با چند خط زیر می‌توان یک شکل موج سینوسی با فرکانس ۱۰ هرتز را تولید کرده و کشید:


>>x=0:0.01:10

>>y=sin(2*pi*10*x)

>>plot(x,y)


ساخت رابط گرافیکی کاربر

 مانند دیالوگ‌هایی که در محیط‌های ویژوال مانند بیسیک و C وجود دارند، در متلب امکان‌پذیر است. این قابلیت، ارتباط بهتری را میان برنامه‌های کاربردی نوشته‌شده با متلب و کاربران برقرار می‌کند.

متلب که از محصولات شرکت مت‌ورکس است، برای گروه‌های مختلف مهندسان رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، رایانه و... کاربرد بسیاری دارد.

شرکت سازنده

شرکت سازنده متلب شرکت مت‌ورکس نام دارد. این شرکت در سال ۱۹۸۴ بنیان نهاده شد و هم‌اکنون دارای بیش از ۲۰۰۰ نفر پرسنل است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر Natick در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 75

حجم :  2050   kb

مبلغ قابل پرداخت 55000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد