صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

برگزاری نخستین سالگرد شهادت منیف اشمر ایرانی و مدافع حرم سامرا در تهران

نوروزی

یادواره شهدای مدافع حرم و اولین سالگرد شهید مهدی نوروزی، از مدافعان حرم امامین عسکریین(ع) در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یادواره شهدای مدافع حرم و اولین سالگرد شهید مدافع حرم مهدی نوروزی در تهران برگزار می‌شود. این مراسم در روز جمعه دوم بهمن ماه 94 بعد از نماز مغرب و عشا با حضور عموم مردم تهران برپا خواهدشد.

یادواره شهدای مدافع حرم با تلاوت قرآن توسط منصور قصری زاده، سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی مهدی سماواتی همراه خواهد بود. این مراسم در مسجد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) واقع در میدان شهدا، خیابان شهید قادری برگزار می‌شود.

«شهید مهدی نوروزی» مردی که مخالفین و معاندین نظام در بحبوحه فتنه 88 با انتشار تصاویر شهید، او را به دروغ یکی از اعضای حزب‌الله لبنان و برادر شهید منیف اشمر معرفی می‌کردند. در حالی که مهدی نوروزی متولد 15 خرداد 1361 مصادف با قیام خونین در کرمانشاه بود. شهید مهدی نوروزی از مدافعان حرم امامین عسکریین(ع) اهل کرمانشاه در تاریخ 20 دی ماه امسال و در دفاع از حرمین عسکریین در سامرا به‌دست گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید؛ او پیش از اعزام برای نبرد با تکفیری‌ها، تنها فرزند و کودک شیرخواره خود را در آغوش گرفته و وصیت خود به او را میان خانواده و مقابل دوربین بیان می ‌کند. پیکر مطهر این شهید در 24 دی ماه 93 در کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد. در عراق به مهدی نورورزی لقب "شیرسامرا" داده بودند و داعش برای سرش جایزه گذاشته بود.

انتهای پیام/

منبع:خبرگزاری تسنیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد