صفحه رسمی علی اکبر خاکی
صفحه رسمی علی اکبر خاکی

صفحه رسمی علی اکبر خاکی

تلگرام فلیتر نشده است

روز گذشته اخباری در چند سایت حوزه فناوری اطلاعات مبنی بر فیلتر شدن برنامه پیام‌رسان تلگرام در کشور منتشر شد، این پیام‌رسان بر خلاف برخی ادعاها همچنان در ایران سر‌پاست و دستوری برای فیلترینگ این نرم‌افزار وجود ندارد.
به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ جایگاه پیام‌رسان‌های موبایلی یا همان سرویس‌های OTT در جوامع به حدی رسیده که کاربران موبایل را سخت درگیر ارتباطات مبتنی بر IP کرده و روز به روز بر اهمیت ابزارهای ارتباطی افزوده می‌شود. وی‌چت، واتس‌آپ، تانگو، وایبر و اخیرا هم تلگرام از جمله پیام‌رسان‌های رایجی هستند که با توجه به ماهیت خارجی‌شان هر از چند‌گاهی حرف و حدیث‌هایی پیرامون مسدودسازی آنها مطرح می‌شود تا امنیت کاربران حفظ شود.

وی‌چت خیلی وقت پیش به دلیل ماهیت غیر‌اخلاقی و قابلیت جست‌وجوی کاربران اطراف (Near by) فیلتر شد و اخیرا پس لرزه‌های آن دامن وایبر را هم گرفته و استفاده از آن را برای بسیاری از کاربران غیر قابل ممکن کرده است. در حالیکه کندی‌های وایبر از مرز چند ماه می‌گذرد، کاربران آن به سمت نرم‌افزار تلگرام سرازیر شده‌اند.

روز گذشته بسیاری از کاربران تلگرام خبر از مسدودسازی این شبکه موبایلی دادند و برخی اخبار هم به فیلتر شدن آن پرداخت؛ این پیام‌رسان با توجه به اینکه همچنان برای اغلب کاربران فعال است ظاهرا توسط برخی شرکت‌های محدود ارتباطی برای کاربران مسدود شده است.

برخی اخبار به مسدودسازی تلگرام توسط مخابرات اشاره کردند در حالیکه این سرویس برای بسیاری از مشترکان مخابرات همچنان فعال است؛ برای پیگیری این موضوع تماسی با یکی از کارشناسان مخابراتی داشتیم که سریعا آن را تکذیب کرد و گفت اگر هم‌چنین اتفاقی افتاده احتمالا اختلال مقطعی بوده اما باز هم بعید می‌دانم این اتفاق افتاده باشد زیرا دستور فیلترینگ را شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا می‌کند.

جزئیات ثبت نام پیاده روی کربلا در اربعین 94

راهپیمایی اربعین ، پیاده روی اربعین 94

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در مورد جزئیات نام نوسی “پیاده روی اربعین” حسینی در سال 94 توضیح داد.

جزئیات نام نویسی پیاده روی اربعین حسینی 94

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از آغاز ثبت نام زائران برای اعزام به کربلا در ایام اربعین از امروز یکشنبه 15شهریور خبر داد و گفت: گذرنامه زائران باید تا پایان سال 94 اعتبار داشته باشد.
محسن نظافتی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای اعزام زائران عتبات عالیات که از ماه های قبل در ستاد اربعین انجام شده در سال جاری زائران باید برای اعزام در سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه همه اعزام های ایام اربعین به کربلا در قالب این ثبت نام ساماندهی خواهد شد، گفت: پس از ثبت نام در این سامانه دسته بندی و گروه بندی های زائران انجام می شود و بعد از آن تمامی اطلاعات لازم در خصوص اعزام زائران در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در ایام اربعین تمامی زائرانی که قصد زیارت دارند، باید گذرنامه همراه داشته باشند که البته گذرنامه آنها باید تا پایان سال 94 اعتبار داشته باشد که برای تمامی آنها نیز روادید صادر می شود.

به گفته وی، این موضوع به دلیل جلوگیری از بی نظمی و ارائه خدمات اسکان، تغذیه و حمل و نقل بهتر به زائران و با هماهنگی با دولت عراق صورت می گیرد. نظافتی در پایان گفت: اطلاعات تکمیلی در خصوص این ثبت نام به زودی اعلام خواهد شد.

 

جزئیات ثبت نام پیاده روی کربلا در اربعین 94 4.3/5 742
منبع : پایگاه اطلاع رسانی حج /ن

این مطلب مفید بود ؟

جزئیات حادثه خونبار در منا + تصاویر

حادثه منا ، کشته شدن زائران ایرانی

حج تمتع امسال بار دیگر شاهد حادثه ای خونبار بود. در پی ازدحام جمعیت در مراسم رمی جمرات “حادثه منا” شکل گرفت و تعداد زیادی از حاجی ها کشته و زخمی شدند.

آخرین جزئیات از حادثه منا

در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

17 ایرانی قربانی فاجعه منا، در عربستان دفن شده اند/ هویت 5 نفر مشخص نیست

سعید اوحدی درباره جلسه امشب (سه شنبه) ستاد حج 94 ایران با مقامات سعودی که برای پیگیری وضعیت مفقودان ایرانی حادثه منا برگزار شد در بخش خبری 21 شبکه اول تلویزیون گفت: امروز دو جلسه نسبتا طولانی با مسئولین اجرایی عربستان داشتیم که تا دقایقی پیش ادامه داشت و این جلسات را فردا نیز ادامه خواهیم داد تا به جمع بندی روشنی نسبت به وضعیت مفقودین حادثه منا دست یابیم. 

او گفت: در این جلسه در ابتدا موضوع دفن مفقودین حادثه منا در میان آن 450 زائر دفن شده در مکه مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس پرونده هایی که امروز در پزشکی قانونی و در استانداری مکه دیدیم مشخص شد که تا این لحظه 17 نفر از جان باختگان فاجعه منا در میان آن 450 نفر هستند. 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از این 17 زائر ایرانی 12 نفر با تشخیص هویت کامل یعنی ملیت ایرانی بودن و مشخصات فردی دفن شده اند اما 5 نفر از آنان تنها ملیت ایرانی بودن آنان مشخص است و هویت فردی آنان مشخص نیست که البته در خصوص آن 12 نفر اطلاع رسانی کامل به خانواده های بزرگوارشان صورت خواهد گرفت. 

او گفت: شواهدی هم که دیدیم و مستنداتی که طرف سعودی به ما نشان داد نشان از این دارد که از همه آن 17 نفر اثر انگشت گرفته شده و ناخن های این ها را برای آزمایش های بعدی برداشتند و محل دفن آن ها نیز کاملا مشخص است و همچنین سعودی ها تأکید کردند که انشاءالله با حضور تیمی که از پزشکی قانونی عازم عربستان خواهد شد و با دریافت اثر انگشت ها از طرف ایرانی، بدلیل اینکه محل دفن این ها کاملاً مشخص است بر اساس خواسته خانواده جان باختگان عمل خواهند کرد. 

اوحدی گفت: درباره 48 تن دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا نیز که همچنان اطلاعاتی از آن ها در دست نداریم قرار شد بعد از جلسه فردا موضوع از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده بصورت رسمی طی نامه ای به وزارت امور خارجه و وزارت کشور و وزارت بهداشت عربستان اعلام شود که البته ما نیز به عنوان سازمان حج و زیارت با وزارت حج عربستان مکاتبه می کنیم تا بصورت جدی پیگیر تعیین وضعیت این 48 نفر باشند. 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زمان جلسه بعدی با مسئولین عربستان فردا صبح مشخص خواهد شد و گمان می کنم بعد از جلسه فردا بتوانیم وضعیت تقریبا روشنی از عزیزانی که تا این لحظه اطلاعی از آنان در دست نداریم به مردم عزیز اعلام نماییم.

حادثه منا ، کشته شدن زائران ایرانی ، کشته شدن زائران ایرانی در مکه

حادثه منا ، کشته شدن زائران ایرانی در مکه ، ازدحام جمعیت در منا

حادثه منا ، ازدحام جمعیت در منا ، ازدحام جمعیت در رمی جمرات

تصاویر جدید از حادثه دلخراش منا

حادثه منا ، ازدحام جمعیت در رمی جمرات ، اسامی زائران ایرانی کشته شده در مکه

حادثه منا ، اسامی زائران ایرانی کشته شده در مکه ، بازگشت حجاج تمتع 94

حادثه منا ، بازگشت حجاج تمتع 94 ، پروازهای حجاج 94

حادثه منا ، پروازهای حجاج 94 ، بازگشت اجساد حجاج

حادثه منا ، بازگشت اجساد حجاج ، زمان بازگشت حجاج تمتع

حادثه منا ، زمان بازگشت حجاج تمتع ، آخرین خبر از حادثه منا

حادثه منا ، آخرین خبر از حادثه منا ، جدیدترین خبر از حاجی های ایرانی

حادثه منا ، جدیدترین خبر از حاجی های ایرانی ، مفقودین منا

حادثه منا ، مفقودین منا ، مجروحین منا

حادثه منا ، مجروحین منا ، کشته های منا

حادثه منا ، کشته های منا ، جدیدترین اخبار حادثه منا

 

جزئیات حادثه خونبار در منا + تصاویر 4.6/5 2107

منبع : پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت -/

داعش دو “سردار ایرانی” را به شهادت رساند + تصاویر

سردار ایرانی ، شهادت سردار ایرانی

فرشاد حسونی زاده فرمانده اسبق تیپ صابرین و حمید مختاربند معروف به «ابو زهرا» مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز دو “سردار ایرانی” در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و در مبارزه با تروریست های تکفیری به شهادت رسیدند.

تاریخ انتشار : 21 مهر 1394
بازدید : 2,228 نفر

شهادت دو سردار ایرانی در دفاع از حرم حضرت زینب(س)

سردار فرشاد حسونی زاده فرمانده اسبق تیپ صابرین در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و در مبارزه با تروریست های تکفیری به شهادت رسید.

این سردار عزیز از جمله کسانی بود که به خیل مبارزین قوای اسلام پیوست و در راه جهاد فی سبیل الله هجرت کرد و شهید شد.

حسونی زاده و مختاربند ، شهادت سردار ایرانی ، شهادت سردار ایرانی در سوریه

همچنین بنا به اخبار رسیده حمید مختاربند معروف به «ابو زهرا» مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز و از پیشکسوتان جهاد نیز در دفاع از حریم اهل بیت و مبارزه با جریان تکفیری صهیونیستی در سوریه به یاران شهیدش پیوست.

سرداران ایرانی در سوریه ، شهادت سردار ایرانی در سوریه ، مدافع حرم

داعش دو سردار ایرانی را به شهادت رساند + تصاویر 4.8/5 20

منبع : فارس - /م

خطرناک ترن شهرهای جهان برای سفر



خطرناک ترین شهر ها برای سفر

ناامن ترین شهرهای جهان برای سفر

 

با زندگی پراسترس و فشاری که این روزها داریم، گه‌گاه تلاش می‌کنیم با تغییر دادن برخی چیزها راه فراری از این شرایط پیدا کنیم. سفر به مکان‌های جدید و ناشناخته هم یکی از این راه حل‌هاست. اما باید مراقب بود این تغییر حال و هوا به قیمت جان‌مان تمام نشود!

طبیعی است برای هر سفر از حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی و مقصد را مشخص کنیم؛ از دیدگاه دیگر مسافران هتل مدنظرمان مطلع شویم، قیمت‌ها را بررسی کنیم و... در این میان امنیت مقصد سفر هم از فاکتورهای مهمی است که مسلما روی تصمیم ما اثر می‌گذارد.

طی سال‌های اخیر جنگ عراق، سوریه، یمن و ظهور پدیده تروریستی داعش آنچنان امنیت منطقه را لکه‌دار کرده که نام این کشورها و بعضا همسایه‌های کم شانس آنها در فهرست قرمز سفارت‌ها قرار گرفته است.

 این نوع ناامنی‌ها که تاثیر مستقیمی بر کاهش گردشگران آن کشورها دارد را می‌توان موقتی دانست. در مقایسه با این نوع از ناامنی، مناطق و شهرهایی هستند که به دلایلی طولانی مدت‌تر به مسافران خارجی توصیه نمی‌شوند و اگر هم گردشگران بر تصمیم خود اصرار داشته باشند، حفظ جان و مال آنها بر عهده خودشان خواهد بود.اگر قصد سفر خارجی دارید پس از خواندن این گزارش، برای رزرو بلیت سفر به این شهرها دوباره فکر کنید.

«سن پدرو سولا» ، هندوراس

 خطرناک ترین شهر ها برای سفر

  سن پدرو سولا به عنوان یکی از خطرناکترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود


شهر «سن پدرو سولا» در شمال غرب هندوراس واقع است و حدود 60 کیلومتری جنوب «پوئرتو کورتز» در حاشیه دریای کارائیب است. آب وهوای این شهر گرمسیری و دلچسب است و در طول سال دمای بالایی دارد. دیدنی‌های بسیاری همچون موزه انسان شناسی و تاریخ، افلاک‌نمای کودکان و پارک مرکزی در این شهر وجود دارند. خیابان «رینگ» منطقه محبوب گردشگران است که هتل‌ها، مراکز خرید، بانک‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای در آن قرار دارند.

باهمه این اوصاف، سن پدرو سولا به عنوان یکی از خطرناکترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود. در سال 2011 از هر 100 هزار شهروند این شهر 159 نفر خودکشی کردند. این آمار برای سومین سال متوالی سن پدرو را از «سیوداد خوارس» مکزیک که لقب خطرناک‌ترین منطقه روی زمین را یدک می‌کشید، جلو انداخت.

گزارشات نشان می‌دهد این شهر مرکز قتل و جنایت دنیاست، چرا که روزانه سه نفر در آن کشته می‌شوند. شرایط وقتی بدتر می‌شود که بدانید قتل تنها مساله‌ای نیست که باید نگرانش باشید! فعالیت‌های مافیایی در این شهر آنقدر گسترده است که قاچاق مواد مخدر و اعضای بدن انسان در آن براحتی انجام می‌شود. وقتی این همه سلاح در شهر پخش است، این آمار بالای قتل و جنایت چندان تعجبی ندارد.


«کاراکاس»، ونزوئلا

 خطرناک ترین شهر ها برای سفر

کاراکاس یکی از پایتخت‌های جهان است که درصد جرم و جنایت در آن بسیار بالاست

 

اگرچه کاراکاس هم در منطقه گرمسیری واقع شده، اما درجه هوایش به نسبت دیگر مناطق ساحلی مناسب‌تر است. کاراکاس همچون آکوپولکو شهرت بین‌المللی ندارد، اما مقصد شگفت‌انگیزی برای سفر به حساب می‌آید. وجود جاذبه‌های مذهبی و تاریخی فراوانی همچون «کلیسای سن فرانسیسکو» باعث می‌شود سفر به آن به گردشگران مذهبی توصیه شود.

اسقف اعظم کاراکاس در کلیسای جامع این شهر اسکان دارد و مسجد «شیخ ابراهیم الابراهیم» که لقب دومین مسجد بزرگ آمریکای لاتین را یدک می‌کشد، در همین شهر قرار دارد.

اما فریب ظاهر مذهبی این منطقه را نخورید، براساس آمار به دست آمده کاراکاس یکی از پایتخت‌های جهان است که درصد جرم و جنایت در آن بسیار بالاست. بیشتر قتل‌ها و جنایت‌های خشونت‌آمیز این شهر بدون رسیدگی و نتیجه قانونی باقی می‌مانند.

شهرهای همسایه کاراکاس هم از این خطرها بی‌نصیب نیستند و به همین دلیل است که به مسافران توصیه می‌شود به تنهایی، مخصوصا در شب پا به این منطقه نگذارند. دعواهای خیابانی و سرقت مسلحانه بیشترین جرم‌هایی هستند که در این ناحیه اتفاق می‌افتند.

 

«آکاپولکو»، مکزیک

 خطرناک ترین شهر ها برای سفر

آکاپولکو یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک است

 

صنعت گردشگری دهه‌هاست مهم‌ترین منبع درآمد این شهر مکزیکی است. زندگی در تمام ساعات شبانه‌روز در آکاپولکو در جریان است. مسافران در حاشیه ساحل، بارها و کافه‌های شبانه پذیرایی می‌شوند و از موسیقی تکنو و راک لذت می‌برند. آنها که به دنبال تجربه‌های هیجان‌انگیز هستند هم می‌توانند بانجی جامپینگ را امتحان کنند.

آکاپولکو یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک است که در اوج شکوفایی‌اش در دهه 1950 پذیرای ستاره‌های هالیوودی و میلیونرهای معروف بوده است. اما امروزه گردشگران این شهر با مشکلات جدی مواجه می‌شوند؛ نیروهای فاسد پلیس آکوپولکو مسافران را به حبس، تهدید کرده و از آنها اخاذی می‌کنند.

اجساد مرده‌ها در نقاط مختلف شهر سرگردانند و اگر در زمان و مکان نادرست قرار بگیرید، هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند شما هم به آن سرنوشت دچار نشوید.


«تگوسیگالپا»، هندوراس

  خطرناک ترین شهر ها برای سفر

 هندوراس بالاترین درصد قتل در جهان را داراست

 

تگوسیگالپا در منطقه‌ای کوهستانی و در یک دره واقع شده و سطح همواره کمی دارد. کلیسای جامع «متروپولتین»، کاخ سابق ریاست جمهوری که حالا دیگر موزه شده، کلیسای «باکره سویاپا» و سالن تئاتر«مانوئل بونیلا» از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آیند .

 این شهر که تاریخی 400 ساله را پشت سر گذاشته، 14 موزه دارد که بیشترشان حوالی مرکز تاریخی آن واقع هستند اما اجازه ندهید این زیبایی‌ها و جاذبه‌ها روی ذهن‌تان تاثیر بگذارد چون هندوراس بالاترین درصد قتل در جهان را داراست.

در سال 2010 درصد قتل استان «فرانسیسکو مورازان» 83/2 درصد و این رقم در سطح ملی 86 درصد بود. یک سال پیش از آن 246 فقره مرگ در اثر تصادف با موتورسیکلت در این شهر گزارش شد که بیشتر قربانیان آنها پیاده‌روها و دوچرخه سواران بودند.

علاوه بر این، فقر شدید خشونت روزافزونی را در این منطقه گسترش داده است. واقعیت این است که فساد بیداد می‌کند و مافیای موجود به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کند. در یک کلام، میهمان‌نوازی و خطرناکی تگوسیگالپا به یک اندازه شهرت دارد. توصیه می‌شود بلیط خود به این مقصد را لغو کنید و به فکر جایی باشید که سفر کردن به آن حداقل خطر جانی نداشته باشد.

«هاوانا»، کوبا

    خطرناک ترین شهر ها برای سفر

 هاوانا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کوبا است که جرم و جنایت حضور دائمی در فضای این شهر دارد


هاوانا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کوبا و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر در منطقه کارائیب است. این شهر مرکز دولت کوبا، محل قرارگیری بسیاری از وزارتخانه‌ها، دفتر اصلی مراکز تجاری و بیش از 90 دفتر دیپلماتیک است. پایتخت کوبا سالانه بیش از یک میلیون گردشگر بین‌المللی را به خود جذب می‌کند، با این حال جرم و جنایت حضور دائمی در فضای این شهر دارد.

گرچه دولت کوبا آمار دقیقی از جنایت‌ها در هاوانا را منتشر نمی‌کند، روشن است که قاچاق مواد مخدر بسیار رایج است. مقصد بیشتر این مواد، ایالات متحده آمریکا است. به این خاطر که کوبا سابق کشوری سوسیالیست بوده، فقر یکی از فاکتورهای پررنگ زندگی مردم آن است.

رشوه از جرم‌های بسیار فراگیر در این کشور است، حتی در سیستم سلامت. نوازندگان برای این که بتوانند در مناطق توریستی هنرنمایی کنند و درآمدی کسب کنند، باید باج بدهند و رشوه بپردازند. هاوانا که مهم‌ترین شهر توریستی کوباست، به اندازه مکان‌هایی که تاکنون به آنها اشاره کردیم خطرناک نیست، البته اگر پای‌تان را فراتر مناطق توصیه شده نگذارید.

 

«ماسیو»، برزیل  

خطرناک ترین شهر ها برای سفر

 ماسیو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایالت ساحلی «آلاگواس» برزیل است که جزو شهر خطرناک جهان میباشد

 

ماسیو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایالت ساحلی «آلاگواس» برزیل است. آب وهوای این منطقه با رطوبت تقریبا بالا و هوای موسمی، بسیار خاص است اما دمای هوا هیچ وقت خیلی بالا نمی‌رود و خبری از بادهای مداوم نیست. برای گذران تعطیلات، ماسیو با شن‌های سفید سواحل، دریای سبز و آبی رنگ و آب‌های شفافش مقصد بسیار دلپذیری است اما آنچه خیلی از مسافران در مورد این ایالت نمی‌دانند این است که نام آن در فهرست 14 شهر خطرناک جهان ذکر شده است.

آمارها حاکی از آن است که در ازای هر 100 هزار نفر 135 فقره قتل در این شهر رخ می‌دهد و همین موضوع آن را در فهرست خطرناک‌ترین شهرهای جهان بالاتر از ریو دوژانیروی برزیل قرار داده است.


«دیترویت»، آمریکا    

خطرناک ترین شهر ها برای سفر

دیترویت ششمین رتبه در فهرست جرم‌های خشونت‌بار در شهرهای آمریکا دارد

 
اگر می‌خواهید به همراه خانواده به یک پیکنیک یک روزه بروید، دیترویت اصلا پیشنهاد خوبی نیست. طبق آمارگیری که در سال 2005 انجام شد، دیترویت ششمین رتبه در فهرست جرم‌های خشونت‌بار در شهرهای آمریکا دارد. تقریبا دوسوم قتل‌هایی که سال 2011 در ایالت میشیگان انجام شد، در این شهر رخ داده بود. گرچه آمار جرم و جنایت در سال 2008 دیترویت تا 11 درصد کاهش پیدا کرد، جایگاه این شهر در میانگین سالانه کشور تغییری پیدا نکرد.

بر هیچ کس پوشیده نیست که مسافران دیترویت باید با محافظه کاری راهی این سفر شوند. با وجود این که آمار جنایت در این شهر آمریکایی رو به کاهش است، هنوز هم سفر به آن توصیه نمی‌شود.

«کی‌یف»، اوکراین       

خطرناک ترین شهر ها برای سفر

ناآرامی‌های سیاسی در کی‌یف ، باعث به خطر افتادن وضعیت گردشگری اوکراین شده است


کی‌یف هشتمین شهر بزرگ اروپا و پایتخت اوکراین است. این شهر مرکز صنعتی، علمی، آموزشی و فرهنگی اروپای شرقی محسوب می‌شود. علاوه بر وجود بناهای تاریخی مشهور و مراکز آموزش معتبر در کی‌یف، این شهر سیستم فراساختاری سطح بالایی دارد که سیستم حمل و نقل پیشرفته، نمونه‌ای از آن است.

 از آنجا که کی‌یف نزدیک دریا نیست، به صورت بالقوه مکان محبوبی برای گردشگران به حساب نمی‌آید، اما از سال 2005 که صدور ویزای اوکراین برای اعضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایگان شد، وضعیت تغییر کرد و کی‌یف شاهد رشد چشمگیر ورود مسافران خارجی شد.

اما اوکراین هنوز طعم لذت شکوفایی صنعت گردشگری را نچشیده، نامش وارد فهرست مقاصد خطرناک جهان شد. ناآرامی‌های سیاسی و اعتراضات شهروندی کی‌یف در سال‌های اخیر، عامل اصلی به خطر افتادن وضعیت گردشگری کشور شد. رییس جمهور اوکراین خواهان ارتباط دوستانه با روس‌هاست، ولی مردم کشورش طالب پیوستن به اتحادیه اروپا هستند. سفر به کی‌یف از نظر مالی هزینه زیادی ندارد، اما ممکن است به قیمت جان‌تان تمام شود!

 

«قاهره»، مصر     

خطرناک ترین شهر ها برای سفر

به دلیل ناآرامی‌ها و اعتراضات سیاسی، امنیت مسافران در قاهره تضمین شده نیست

 

بیشتر بخش‌های این کشور آفریقایی بیابانی است. طی سال‌ها قاهره یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران بود. به دلیل دمای همیشه بالای این شهر و نزدیکی آن به اقیانوس، زمستان بهترین فصل توریستی آن به حساب می‌آید. اهرام ثلاثه هم که گنج بزرگ این منطقه محسوب می‌شود. اما متاسفانه نام قاهره هم در اثر نابسامانی‌های سال‌های اخیر در فهرست خطرناک‌ترین شهرهای جهان وارد شده است.

 ناآرامی‌ها و اعتراضات سیاسی در کاهش آمار ورود گردشگران به این شهر نقش پررنگی داشته است. اقدامات تروریستی، بمب‌گذاری‌ها و تظاهرات مردمی سال‌های گذشته آن چنان امنیت این شهر را نشانه رفته که نام قاهره حتی در فهرست سیاه برخی کشورها ذکر شده و این به معنای این است که امنیت مسافران به هیچ عنوان در این شهر تضمین شده نیست.


«نوئوو لاردو»، مکزیک       

خطرناک ترین شهر ها برای سفر

شهر مرزی نوئوو لاردو قلمرو جنگی بین قاچاق‌چیان مواد مخدر محسوب می‌شود

 
این شهر مکزیکی با سه پل بین‌المللی و یک پل راه آهن به لاردو و تگزاس متصل است. شهر مرزی نوئوو لاردو قلمرو جنگی بین قاچاق‌چیان مواد مخدر محسوب می‌شود. این منطقه نقش راهروی انتقال مواد مخدر و منفجره را بازی می‌کند.

اتحادیه قاچاقچیان این ناحیه، در آمریکا و مکزیک بسیار فعال هستند و گزارش شده از سال 2006 نزدیک به شش هزار نفر طی اعمال خشونت‌آمیز حاصل از این تجارت غیرقانونی جان خود را از دست دادند.

اما این تنها خطری نیست که توریست‌ها را تهدید می‌کند؛ سرقت اتوموبیل، آدم‌ربایی و دزدی دیگر جرم‌های رایج در این منطقه هستند. به همین دلیل است که دولت‌ها گردشگران را از سفر به این شهر بر حذر می‌دارند. با این حال اگر تصمیم به این سفر گرفتید، سعی کنید تمام ساعات روز و شب هشیاری خود را حفظ کنید.

 

پیامک تسلیت ماه محرم

اس ام اس های ماه محرم , اس ام اس تسلیت ماه محرم

متن تسلیت محرم ،اس ام اس تسلیت محرم

 

از غم بی کسی ات حوصله سر می آید
دست و پا میزنی و خون به جگر می آید
در قدوم تو سر انداختن و جان دادن
به خدا از من عاشق شده بر می آید

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ متن تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

طفلی اگر بزرگ شود با کریم ها
یک روز میشود خودش از کریم ها
عبدلله حسین شدم از قدیم ها
دل میدهند دست عمو ها یتیم ها

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ پیامک محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

شیعیان دیگر هوای کربلا دارد حسین
روی دل با کاروان کربلا دارد حسین
از حریم کعبه جدش به اشکی شست چشم
مروه پشت سر نهاد٬ اما صفا دارد حسین

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ پیامک تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

چیست این ناله؟ عزا، بهرِ که؟ از آنِ حسین
جان و دل چون شود این ماه؟ به قربانِ حسین

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس های ماه محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

سینه ام سوخت، دلم غم آمد
دیده ام اشک ز ماتم آمد
سببِ خون دلم پرسیدم
مادرم گفت محرم آمد

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس تسلیت ماه محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

دل دمادم نینوایی می شود
بار دیگر کربلایی می شود
موسم ماه محرم می رسد
دل به یکباره هوایی می شود

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

از اوّل زندگی ام اسمت و فریاد می زنم
وقتی محرم می رسه گریه کنان داد می زنم
از اوّل زندگی ام عشق تو حاصلم شده
روضه ی دشت کربلا بدجوری قاتلم شده

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ متن تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

ای هلال خون دوباره سر زدی
ای محرم بار دیگر آمدی
زخم دل با دیدنت کاری شده
خون به دامان افق جاری شده

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس های ماه محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

خبر آمد ز مهی بوی خدا می آید
ماه داغ دل ما غرق نوا می آید
دل ببازید عزیزان که زمان الم است
ماه اشک و الم و کرب و بلا می آید

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ پیامک تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

بین اشک این چشمای من

ببین بغض این شبهای من
پشیمونم که گفتم  آقا

بیا کوفه ای مولای من
ذکر وداع من امشب میا حسین

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ متن تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

صدای دسته ی زنجیرزن، غمی در من
و شعله می کشد اکنون جهنمی در من
شب است و از همه سو خیمه می زند اندوه
که تا بنا شود از نو محرّمی در من

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ پیامک تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

دل من گرفته باز محرمه محرمه
 فصل گریه ها و فصل ماتمه محرمه
 خیمه ی عزا رو توی دلها بر پا بکنیم
 معجر سوخته ی عمه پرچمه محرمه

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس تسلیت ماه محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

دلی که سینه زن هر شب محرم شد
صدای هر تپشش ذکر یا حسینَم شد
به یاد غربت یک لحظة تو این گونه
بساط گریه هر روز من فرا هم شد

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ متن تسلیت محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

ماه عشق و عاشقی آمد ز راه
صاحب دلهای پر غم ، ماه من
در تمام سال، از داغ حسین
روی چشمت هست  شبنم ، ماه من

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ متن تسلیت ماه محرم ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

اگر چه مثل محّرم نمی شوم هرگز
جدا ز روضه و ماتم نمی شوم هرگز
مرا ببخش مرا چون که خوب می دانم
که توبه کردم و آدم نمی شوم هرگز

رهبر معظم انقلاب:اردوهای جهادی بهتر، شرافتمندانه‌تر و مفیدتر از اردوهای اروپاست

اخبار,اخبارسیاسی, سخنرانی  رهبر انقلاب

شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا»با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدارکردند.

   حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، توصیه‌ها و هشدارهای مهمی به نخبگان و مسئولان بیان کردند و با تأکید بر لزوم جدی گرفته شدن بنیاد نخبگان به عنوان یک بنیاد ملی و راهبردی و همچنین ایجاد زمینه برای نقش آفرینی عملی استعدادهای جوان در جامعه، شرکت های دانش بنیان را یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: آینده کشور به برکت اهداف، شعارها و حرکت انقلابی جامعه و حضور انبوه نخبگان جوان و حرکت عظیم و پرشتاب علمی و فناوری که آغاز شده است، آینده ای روشن و همراه با پیشرفت و اقتدار و نفوذ روزافزون معنوی در منطقه و جهان خواهد بود و کسانی که در این شرایط بدنبال دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده هستند، مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود دیدار با جوانان نخبه و مصمم و پرنشاط را امیدآفرین خواندند و با اشاره به ضریب هوشی بالای جوانان نسبت به متوسط جهانی افزودند: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را درون زا می داند، جوانهای هوشمند، متعهد و با استعداد، از بزرگترین فرصت و ثروت این کشور محسوب می شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای بعد از این مقدمه، چند سفارش پدرانه به جوانان نخبه داشتند. نخبگی را یک نعمت الهی دانستن و بجا آوردن شکر این نعمت اولین توصیه رهبر انقلاب به جوانان برتر علمی بود که گفتند: این نخبگی را از برکت انقلاب اسلامی نیز بدانید زیرا انقلاب به جوانان ایران شخصیت، هویت و جرأت داد تا نیرو و استعداد درونی خود را بکار اندازند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، کسب رتبه برجسته علمی در میان دویست کشور جهان را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی خواندند و افزودند: ایران اکنون در حالی به رتبه بالای علمی رسیده است که در طول بیش از سه دهه گذشته، با جنگ تحمیلی، فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی مواجه بوده است.

ایشان خطاب به جوانان نخبه خاطرنشان کردند: این جایگاه برتر علمی که بدست آورده اید به برکت امنیت کشور نیز بوده است، بنابراین باید قدردان تأمین کنندگان امنیت همچون شهید سردار همدانی باشید.

رهبر انقلاب اسلامی تشییع باشکوه شهید همدانی بویژه در شهر همدان را نشانه قدردانی ملت از تأمین کنندگان امنیت دانستند و گفتند: اگر امنیت نباشد، تحقیق و پژوهش و دانشگاه و پیشرفت علمی نیز نخواهد بود.

«ترجیح دادن روحیه جهادی بر روحیه تافته ی جدا بافته بودن» دومین سفارش پدرانه حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان نخبه بود.

ایشان یکی از آفت های افراد صاحب امتیاز را «احساس تافته ی جدا بافته بودن» دانستند و خاطرنشان کردند: این، یک بیماری شخصیتی است که نباید بگذارید در شما رشد کند و تنها راه مقابله با آن نیز تقویت «روحیه جهادی» و انجام دادن کار با همه توان برای خدا و به عنوان یک وظیفه است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شرکت در اردوهای جهادی یکی از راههای تقویت «روحیه جهادی» است، افزودند: شرکت در اردوهای جهادی موجب آشنایی با متن مردم و مشکلات و معضلات جامعه می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تجربه طولانی خود در سالهای بعد از پیروزی انقلاب، بی خبر بودن برخی از مسئولان از واقعیات و معضلات جامعه بخصوص در روستاها و شهرهای دور دست و در میان خانواده های فقیر را یکی از مشکلات دانستند و گفتند: اردوهای جهادی بهترین فرصت برای جوانان بمنظور آشنایی با واقعیات و همچنین خدمت مستقیم به مردم است.

ایشان با انتقاد از ادامه اردوهای دانشجویی به برخی کشورهای اروپایی، با وجود هشدارهای قبلی، تأکید کردند: این اردوها یکی از غلط ترین کارها است و اردوهای جهادی بسیار بهتر و شرافتمندانه تر از برگزاری چنین اردوهایی است.

رهبر انقلاب اسلامی در سومین توصیه خود، جوانان نخبه را به ماندن در کشور بجای رفتن به کشورهای بیگانه با برخی ذهنیت های رفاهی، سفارش کردند و گفتند: بجای آنکه خود را در هاضمه بی رحم و آزمند جوامع بیگانه، قرار دهید، سازنده هندسه صحیح سلامت کشور و تضمین کننده مغز و سلسله اعصاب و استخوان بندی جامعه خود باشید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکلات و ضعف های کشور در کنار پیشرفتها و توانایی ها، خاطرنشان کردند: ماندن در کشور و تلاش برای برطرف کردن ضعف ها و منشأ اثر بودن برای مردم، دارای افتخار و شرف است.

مرعوب نشدن در برابر غرب، توصیه چهارم رهبر انقلاب اسلامی به استعدادهای برتر علمی کشور بود که در این خصوص گفتند: اگرچه غربی ها در مسائل علمی و فناوری پیشرفتهای زیادی کرده اند اما نباید مرعوب این موضوع شد زیرا توانایی بالقوه جوان ایرانی بسیار بالاتر است و اگر قرار بر مقایسه باشد باید بیش از سه دهه کنونی ایران با بیش از سه دهه آن کشور ها بعد از استقلال آنها، مقایسه شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: نسل جوان کنونی می تواند افتخار دست یابی به پیشرفتها و مراحل بزرگ علمی را برای خود به ثبت برساند و عزتمندانه پایه های استقلال علمی کشور را مستحکم کند.

ایشان سپس در بیان چند توصیه مدیریتی و کاری به مسئولان و همچنین جوانان نخبه، بر لزوم جدی گرفته شدن بنیاد نخبگان تأکید کردند و افزودند: بنیاد نخبگان یک بنیاد ملی و راهبردی است و نباید وظایف آن به دانشگاهها سپرده شود.

رهبر انقلاب اسلامی، بنیاد نخبگان را نیز به برنامه ریزی دقیق بمنظور زمینه سازی برای ظهور و بروز عملی توانایی استعدادهای برتر جوان توصیه کردند و گفتند: باید برای جوان نخبه زمینه کار و احساس مفید بودن بوجود آید و به ماندن در کشور تشویق شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، تسهیل تکمیل فرآیند تحصیلی نخبگان، افزایش روند تشکیل شرکت های دانش بنیان، و ایجاد هسته های علمی در دانشگاهها با محوریت اساتید برجسته، متعهد و انقلابی را از جمله اقدامات لازم برای ادامه حرکت علمی نخبگان دانستند و تأکید کردند: نقش اساتید در هسته های علمی دانشگاهها بسیار مهم است و باید از اساتیدی استفاده شود که معتقد به آبادی و آینده ایران و دلسوز کشور و پایبند به ارزشها و انقلاب باشند.

ایشان بنیاد نخبگان را به رصد دائمی خروجی کارها سفارش کردند و با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، افزودند: یکی از راههای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی که از همان ابتدای اعلام مورد استقبال صاحبنظران قرار گرفت، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و طراحی لازم در این خصوص است.

رهبر انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی نکته ای را بصورت گذرا اشاره کردند و گفتند: درخصوص نحوه اجرا و پیشرفت سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اکنون زمینه بحث نیست اما از پیشرفت این سیاستها خشنود نیستم.

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از بیان این نکته، درباره لزوم یک طراحی دقیق بمنظور استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، افزودند: پیشنهاد می کنم موضوع یکی از نشست های جوانان نخبه به «چگونگی نقش آفرینی نخبگان جوان در اقتصاد مقاومتی» اختصاص یابد تا با استفاده از فکر و دانش جوانان، به یک طراحی داخلی برسیم.

ایشان همچنین موضوع شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در دوران دبستان و متوسطه را بسیار مهم دانستند و با اشاره به طرح «شهاب» در آموزش پرورش افزودند: شخص وزیر آموزش و پرورش باید روند اجرای این طرح را مورد بررسی دقیق قرار دهد و اجازه ندهد که این طرح مورد بی مهری قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود چند هشدار را بیان کردند: نخستین هشدار ایشان درخصوص عناصر و افرادی بود که با استفاده از روزنامه ها و مجلات و تریبون ها، دائماً در حال دلسرد کردن مردم و جوانان و نفی پیشرفتهای علمی و دستاوردهای بزرگ کشور هستند.

رهبر انقلاب اسلامی مسئولان را به مراقبت و هوشیاری در این خصوص فراخواندند و تأکید کردند: پیشرفتهای شگرف علمی کشور در زمینه های نانو، سلول های بنیادی و انرژی هسته ای، توهم نیستند بلکه واقعیاتی هستند که همه دنیا از آنها اطلاع و آگاهی دارند، بنابراین دلسرد کردن جوانان و انکار حرکت عظیم و سریع علم و فناوری، خیانت به کشور و ناموس ملی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جریانی که بدنبال شناسایی نخبگان علمی کشور و هدایت آنان به خارج است، مسئولان را به هوشیاری در قبال این موضوع توصیه کردند و گفتند: هشدار دیگر من درخصوص مقابله برخی مسئولان، مدیران و اساتید در دانشگاهها، با عناصر مؤمن، انقلابی و متعهد است که وزرا باید در این قضیه کاملاً هوشیار باشند و اجازه چنین کاری را ندهند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود تأکید کردند: جمع بندی سخنان من، «خوش بینی مستدل نسبت به آینده» است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به احساس مسئولیت انبوه جوانان کشور که بخش زیادی از آنان را نخبگان تشکیل می دهند، و همچنین با اشاره زنده ماندن اهداف، شعارها و حرکت انقلابی در جامعه، گفتند: علت اصلی عصبانیت دشمنان از ملت ایران، همین موضوع است و بر همین اساس می گویند مقابله با ایران تا زمانی که شعارهای انقلابی زنده است، مشکل خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اکنون شعار ها واهداف انقلابی در جامعه بگونه ای زنده است که حتی برخی افراد غیر معتقد به این شعارها، مجبور به همراهی ظاهری هستند و انقلاب اسلامی به صراط مستقیم خود ادامه می دهد که این، از استثناهای انقلاب های بزرگ دنیا است.

ایشان تاکید کردند: تا هنگامیکه حرکت و تفکر انقلابی در کشور وجود دارد، پیشرفت و نفوذ روز افزون ایران و تسلط روحی و معنوی در منطقه و خارج از منطقه، روز بروز بیشتر خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، اولویت امروز را توجه به علم و فناوری دانست و گفت: کشور نیاز به نخبگانی دارد که با اعتماد به نفس و تلاش بیشتر بتوانند موفقیت‌های علمی در حوزه‌های نانو و بایو،را در حوزه‌های دیگر نیز تکرار کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه نخبگان به کشور مدیون هستند، افزود: نباید با برداشته شدن تحریمها تنها واردکننده کارخانه و صنایع خارجی باشیم بلکه باید خودمان تکنولوژی تولید کنیم و با تولید دانش، ثروت ملی را افزایش دهیم.

دکتر ستاری با تأکید بر ورود بخش خصوصی به حوزه پژوهش و لزوم سرمایه گذاری بر فکر و ایده نخبگان، خاطرنشان کرد: افزایش جایزه‌های تحصیلی، توجه به پژوهش‌های پایه، اجرای طرح شهاب، حمایت از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، توسعه دایره نخبگانی و توجه به دیپلماسی فناوری از مهمترین اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان بوده است.


نظم ژاپنی‌ ها برای دست‌ دادن با ظریف (تصاویر)





مدیران شرکت‌های ژاپنی که به همراه وزیر امور خارجه‌شان عازم کشورمان شده‌اند به دیدار با وزیر امور خارجه رفتند.

اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,دیدار ظریف  با مدیران شرکت‌های ژاپنی

 

اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,دیدار ظریف  با مدیران شرکت‌های ژاپنی

 

اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,دیدار ظریف  با مدیران شرکت‌های ژاپنی

 

اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,دیدار ظریف  با مدیران شرکت‌های ژاپنی

 اخبار  سیاست خارجی  - عصر ایران 

خانواده شهیدان زمانی به هاشمی رفسنجانی چه گفتند؟

اخبار,اخبارسیاسی,هاشمی رفسنجانی

مادر، برادر، خواهر و چند تن از اعضای خانواده‌های سه شهید و چهار جانباز دفاع مقدس؛ شهیدان محمدرضا، علیرضا و احمدرضا زمانی و جانبازان غلامرضا، عبدالرضا، محمودرضا و حمیدرضا زمانی از استان فارس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

  در این دیدار که در فضایی کاملاً صمیمی برگزار شد، حاجیه خانم همدم زمانی در آغاز گفت: آقای هاشمی، سال‌ها بود دلم می خواست شما را از نزدیک ببینم که فرمانده فرزندان شهید من بودید.

این مادر شهیدان در ادامه گفت: «هفت پسر داشتم که سه فرزندم شهید و چهار فرزندم جانباز شدند و افتخار می‌کنم که خداوند قربانیانم را قبول کرده است.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس که کاملاً تحت تأثیر روحیه این مادر بزرگوار قرار گرفته بود، با تقدیر از صبر، بردباری، استقامت و روحیه این مادر شهید، گفت: شما خانواده‌ی پر افتخاری هستید، گنجهای زیادی پیش خداوند ذخیره دارید و خداوند با کرم خویش در دنیا به شما عزت داده است.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این جمله که خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت‌ هستند، گفت: دیدار با شما برایم درس بود که خانواده‌ای با این روحیه، خلوص بالا را دیدم و حرف‌های امیدوار کننده‌ای را شنیدم و مطمئن باشید تا مدت‌ها به حرف‌های شما فکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این جمله مادر شهیدان که «در صحنه بمانید و نگذارید خون شهیدان ما هدر رود»، گفت: تا زنده‌ام و نفس می‌کشم، برای رضای خدا و حمایت از این انقلاب تلاش می‌کنم.

در ادامه این دیدار، عبدالرضا زمانی، برادر شهید که خود دو بار مدال جانبازی در دفاع مقدس را به سینه آویخته، در سخنانی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: «اللَّهُمَّ طَهِّرْ قَلْبِی مِنَ النِّفَاقِ وَ عَمَلِی مِنَ الرِّیَاءِ، سال‌هاست که آرزوی دیدار شما را داشتیم، کار خاصی نداریم. آمده‌ایم که شما را از نزدیک ببینیم و بگوییم به شما عشق داریم.

وی افزود: به خاطر نا ملایماتی که در 10 سال گذشته بر شما رفت، ما گریه کردیم. ظلم‌هایی که بر شما و خانواده روا کرده‌اند، برای ما هم سخت است. به ویژه وقتی در لوای انقلاب و اسلام حرف می‌زنند. از هر چه دلشان خواست، در مورد شما کوتاهی نکردند.

جانباز زمانی گفت: مطمئناً ظلمی که در این 10 سال بر شما رفت، قبل از انقلاب نرفت.فرزندان شما نیازی به پول و پست و مقام نداشتند و ندارند. ولی در هر شرایطی به خانواده‌ای شما ظلم کردند. دلمان می‌خواست خدمت شما برسیم و بگوییم ما شما را می‌شناسیم. یار نزدیک امام بودید. الان هم دلسوزان نظام و انقلاب شما را خوب می‌شناسند.

وی تأکید کرد: متأسفانه مردم را از بیانات شما محروم کرده‌اند. این کارها و کم لطفی‌ها ظلم به مردم است و در حقیقت از شما چیزی کاسته نشد و حتی بر بزرگواری شما افزوده شد. صبر، استقامت و مدیریت شما برای ما درس بود که در همه شرایط به داد انقلاب رسیده‌اید. بعد از امام، صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های شما به بچه‌های انقلاب امید می‌داد. رفتارهای تصنّعی را دیده‌ایم که به نام ارزش‌ها چه ظلم‌هایی به امام، اسلام، شهدا و روحانیت کردند. سخت بود، اما چون تاریخ اسلام را مطالعه کرده بودیم، قابل هضم بود.

ووی ادامه داد:دعای خیر ما و مادرمان بدرقه شما در زندگی باد که شما را هنوز و تا همیشه هاشمی امام می‌شناسیم. هیچ‌وقت عشق به امام و یاران نزدیکش از دل ما خارج نمی‌شود.

وی به فضای کنونی جامعه اشاره کرد و گفت: یک عده که می‌دانند طی هشت سال چه بلایی بر سر اخلاق، دین، اقتصاد و افتخارات این کشور آورده‌اند، امروزه در لباس دوست، حرف‌های دشمنان را می‌زنند و هدف نهایی آنها این است که انقلاب را منزوی کنند.

این جانباز دفاع مقدس خطاب به فرمانده خویش در آن سال‌ها، گفت: عده‌ای مدعی اخلاق و اسلام را چه شده است که وجدان خود را نادیده می‌گیرند و حرف‌هایی می‌زنند که می‌دانند ارزشی ندارد و حقیقت غیر از این است.

وی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: هنوز جامعه منتظر است تا دوباره به نماز جمعه برگردید و خطبه بخوانید.

وی در ادامه سخنان خویش به سیاسی کاری‌های یک اقلیت محدود در برخورد با پرونده هسته‌ای و به ویژه برجام اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهند رابطه ایران با جهان برقرار شود و اقتصاد ایران رونق بگیرد و شگفتا که همه‌ی این حرف‌ها را به بهانه دفاع از انقلاب و نظام می‌زنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: آرزو می‌کنیم به کاروان شهدا برسیم، که دلمان خیلی برایشان تنگ شده است.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس که با دیدن خانواده این سه شهید و چهار جانباز و شنیدن حرف‌هایشان، هم خوشحال بود و هم ناراحت، از عاقبت به خیری خانواده‌های شهدا در دنیا و آخرت گفت و به سفر خویش به عراق و زیارت قبر شش گوشه امام حسین(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: از سنگ قبر امام حسین(ع) که تعویض کرده بودند، مقداری به من هدیه دادند و امروز می‌دانم شما مادر شهیدی که هفت فرزند خویش را برای انقلاب داده‌اید، بهترین فرد برای تقدیم این هدیه هستید.


اخبار سیاسی  -  ایسنا 

گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور (عکس)





حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت.

 اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 

اخبار,اخبارسیاسی,گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی

 اخبار سیاسی  - ایرنا  

 

آیین های سنتی مردم یزد در پیشواز ماه محرم



آیین‌های عزاداری, استقبال از ماه محرم

آداب و رسوم مردم یزد در پیشواز محرم

 

مردم  یزد در پیشواز ماه عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، مراسم‌های سنتی مذهبی ویژه‌ای برگزار می کنند.
یکی از این آیین‌ها ، مراسم " بهرشهید " در شهر ندوشن یزد هست که همه ساله مردم این منطقه براساس سنتی دیرینه ، ‪ ۱۰‬روز قبل از آغاز ماه محرم با برپایی آن به استقبال ایام سوگواری سیدالشهداء (ع) میروند.

در آیین بهرشهید که تا اول ماه محرم ادامه دارد هیاتی متشکل از جوانان و نوجوانان شهر به منازل مردم مراجعه و اشعاری را در سوگ حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش زمزمه می کنند.

 

این مراسم طی ‪  ۱۰‬روز یاد شده قبل از نماز مغرب و عشا در محله‌های مختلف آغاز می شود و دسته‌جات با جمع‌آوری نذورات مردم ، پس از آن مراسم عزاداری را در تکایا برگزار می کنند.

 

مردم این خطه همچنین دو روز مونده به ماه محرم آیین دیگری به نام"پرسه " نیز برپا می کنند. در اجرای این برنامه مردم در قالب هیات عزاداری در سطح کوچه و محله‌ها حرکت می کنند و اشعاری در رثای علی‌اکبر(ع) می خوانند.

 

آیین های سنتی مردم یزد, مراسم سنتی

نخل برداری و طبخ آش از مراسم مردم یزد در محرم می باشد.

 

آیین‌های عزاداری به مناسبت آغاز ماه محرم با شکوه و عظمت خاصی برگزار می شود.
آذین بندی حسینیه، نخل برداری، طبخ آش، ذبح گوسفند، پخش نذورات مردمی و برپایی هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از دیگر برنامه‌های مردم یزد در ماه محرم است.

 

اهالی تعدادی از روستاهای شهرستان صدوق استان یزد نیز با برپایی آیین سنتی " شاخ به شاخ " و " ذکر گرفتن " به استقبال ماه محرم می روند.
این مراسم از جمله رسوم اجداد این منطقه برای استقبال از ماه محرم است که در چند شب قبل از آغاز ایام سوگواری امام حسین (ع) برگزار میشود.

این آیین سنتی در روستاهایی همچون " بندرآباد" و " شمسی " پر رنگ تر از دیگر مناطق استان دیده می شود.


در آیین "شاخ به شاخ" که به شکل باشکوهی در این روستاها برگزار می‌شود اهالی روستا پس از اقامه نماز مغرب و عشا در گروههای مختلف شروع به پرسه زنی در کوچه‌های آبادی می کنند.

 

آنها با خوندن ابیاتی ، از مردم درخواست هیزم می کنند و هیزم‌های جمع‌آوری شده در میدان آبادی بر روی هم انباشته می شود و با برافروختن آتش در پرتو گرما و روشنایی آن عزاداری سنتی آغاز می شود.

 

آداب و رسوم پیشواز محرم, فرهنگ زندگی

 مراسم شاخ به شاخ از مراسم پیشواز محرم در یزد است.

 

مردم دست در دست هم حلقه‌ای بزرگ در گرد آتش ایجاد می کنند و گروهی که تعدادشون به پنج یا هفت نفر می رسد  در وسط  این حلقه، حلقه کوچکتری تشکیل داده و خوندن نواهای "یا حسن" و "یا حسین" آغاز می شود.

 

جمعیت عزادار نیز با تکرار این عبارات، به سر و سینه خود می زنند و این مراسم تا پاسی از شب ادامه پیدا می کند.  آیین " ذکر گرفتن " نیز بیشتر برای اعلام مجلس عزاداری امام حسین (ع) و همچنین استقبال از ماه محرم در برخی از روستاهای این منطقه برپا می شود.

 

در این مراسم سنتی که مقارن غروب آفتاب و بر بالای پشت بام مسجد یا حسینیه آبادی برگزار می شود حاضران با خوندن اشعاری، فرا رسیدن ماه محرم و برپایی مجلس عزای حسین (ع) را به اطلاع اهل محل می رسانند.

علل و راههای پیشگیری از آلزایمر


آلزایمر,پیشگیری از آلزایمر,راههای پیشگیری از آلزایمر

به طور طبیعی با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نیز زیاد می شود

 

 علل و راههای پیشگیری از آلزایمر
بیماری آلزایمر به تدریج فرد را از حافظه ، شخصیت و ذهن خود دور می سازد و به عنوان یک بیماری مخوف، تمام اعضای یک خانواده را درگیر می کند. برخی افراد آلزایمر را بسیار ترسناک تر از سرطان می دانند. امروزه آمار ابتلا به آلزایمر رو به افزایش است و پیش بینی می شود تا سال 2050 میلادی، 80 میلیون نفر دچار این بیماری شوند.


حدود 10 درصد افراد بالای 65 سال و 50 درصد افراد بالای 85 سال در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند. اما امروزه آمار مبتلایان به آلزایمر با سن کم، حتی در دهه بیست زندگی رو به افزایش است و هنوز هیچ دلیل قاطعی برای این موضوع یافت نشده است که چرا برخی افراد در سنین بسیار کم دچار آلزایمر می شوند.

 

چند علت بروز آلزایمر:
سن: همان طور که گفته شد به طور طبیعی با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نیز زیاد می شود.
ژنتیک: احتمال می رود برخی ژن های موجود در سلول تا 50 درصد خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند.

سبک زندگی: تغییر و تحولات پیش آمده در زندگی امروزی و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود می آید، سبب بروز احتمالی آلزایمر خواهد شد.

سابقه ی خانوادگی: داشتن پدربزرگ ، مادربزرگ، والدین و سایر اعضای نزدیک فامیل (خواهر، عمه ، دایی و...) مبتلا به آلزایمر، خطر ابتلا به این مشکل را در فرد بالا می برد.


عوامل خطر زا: مانند ضربه به سر، افسردگی، بیماری های قلبی، کلسترول خون بالا، بیماری های غده تیروئید، افزایش اسید آمینه خون (اسید آمینه واحد سازنده پروتئین است)، مقدار کم ویتامین ب12 و فولیک اسید در بدن می تواند بروز آلزایمر را به دنبال داشته باشد.
خبر خوب این است که پزشکان معتقدند راهی برای به تعویق انداختن آلزایمر تا پنج سال و یا جلوگیری از آن وجود دارد.

 

آلزایمر,راههای پیشگیری از آلزایمر,پیشگیری از آلزایمر

 احتمال می رود برخی ژن های موجود در سلول تا 50 درصد خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند

 

چطور می توان عملکرد مغز را تقویت کرد و جلوی بروز آلزایمر را گرفت؟
- برنامه غذایی و مکمل های غذایی مناسب
- کنترس استرس جسمی و روحی
- ورزش
- دارو (به تشخیص پزشک)

 

تغذیه: غذای مصرفی شما می تواند در بروز بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، ورم مفاصل، سرطان ، آلزایمر و ... موثر باشد. طبق بررسی ها، غذاهای پر چرب و دارای قند فراوان دشمن مغز محسوب می شوند و کشورهایی که مصرف غذاهای چرب و شیرین در آنها بالاست، بیش از دیگران شاهد بروز آلزایمر خواهند بود. در واقع آلزایمر یک نوع بیماری مقاوم به انسولین است و به آن دیابت مغزی نیز می گویند.

 

ورزش: بر اساس بررسی ها، ورزش موجب بهبودی عملکرد سیستم قلب و عروق، جلوگیری از پوکی استخوان، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از کاهش حافظه می شود.
کاهش استرس: استرس و اضطراب نیز مخرب مغز هستند و می توانند به کاهش حافظه و بیماری آلزایمر منجر شوند.
تمام این بررسی ها نشان می دهد که شما می توانید با رعایت برخی نکات، خود را از فاجعه ی از دست دادن حافظه نجات دهید.

باشگاه فوتبال استقلال تهران

 یکی از پر هوادارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران است.[۳] که در سال ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیانگذاری شده‌است. استقلال تا پیش از انقلاب ایران تاج نام داشت.[۴]

این باشگاه هم‌اکنون در لیگ برتر ایران بازی می‌کند. استقلال با دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۱–۱۹۹۰) و دو نایب قهرمانی (جام باشگاه‌های آسیا ۹۲–۱۹۹۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۹–۱۹۹۸) و دو مقام سومی (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۰۲–۲۰۰۱)، پُرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی و سومین باشگاه پرافتخار تاریخ قاره آسیا محسوب می‌شود.[۴][۵][۶] استقلال همچنین با ۸ قهرمانی در بالاترین دسته فوتبال ایران، لیگ منطقه‌ای ایران یک بار، جام تخت جمشید یک بار، لیگ قدس یک بار، جام آزادگان ۲ بار و لیگ برتر ۳ بار، دومین تیم پرافتخار در لیگ ایران[۷] و با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم در جام حذفی ایران است.[۸] در مجموع استقلال با کسب ۱۶ عنوان قهرمانی در لیگ، جام حذفی و جام باشگاه‌های آسیا پرافتخارترین تیم ایران می‌باشد.[۹]
رقیب سنتی این باشگاه، پرسپولیس است. این دو باشگاه پرطرفدارترین و پرافتخارترین تیم‌های فوتبال ایران و برگزارکنندهٔ شهرآورد تهران هستند.[۴] فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال این باشگاه را پس از الهلال عربستان و یوکوهاما مارینوس ژاپن، سومین باشگاه برتر فوتبال آسیا در قرن بیستم اعلام کرده‌است.[۱۰] همچنین این فدراسیون، باشگاه فوتبال استقلال را با ۶۱۰ امتیاز در رتبه ۲۷۹مین باشگاه جهان در اولین دههٔ قرن بیست و یکم قرار داد که بر این اساس، بعد از باشگاه سپاهان که در رده ۲۳۳ جهان قرار دارد، تیم استقلال تهران دومین باشگاه فوتبال برتر ایرانی طی سال‌های (۲۰۱۰–۲۰۰۱) نام گرفته است.[۱۱] همچنین این باشگاه در مجموع امتیازات تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر، در رتبه نخست قرار دارد و در مجموع تمام ادوار لیگ برتر ایران صاحب بیشترین گل زده و بیشترین برد می‌باشد.[۱۲]

سوره


سوره در واژه به معنای «بُریده شده» است و در اصطلاح واحدی است دربرگیرندهٔ گروهی مستقل از آیات قرآن که مَطلَع «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» و مقطعی دارد. به اعتقاد شیعیان هر سورهٔ قرآن - جز سورهٔ توبه - با آیه «به نام خداوند بخشندهٔ مهربان» آغاز می‌شود. اهل سنت «بسم‌الله» را جزء سوره نمی‌دانند. در قرآن کلمهٔ «سوره» به همین معنا به کار رفته‌است؛ مانند در آیهٔ تحدی (مبازره طلبی).[۳۳]

قرآن ۱۱۴ سوره دارد. هر سوره می‌شود یک یا چند نام داشته باشد که بیشتر از کلمه‌ای از آن سوره و یا رخداد ای مربوط به آن گرفته شده‌اند. برخی بر این باورند ترتیب سوره‌ها بدست پیامبر تعیین شده و برخی بر این باورند که آنها به هنگام گردآوری در زمان عثمان کما بیش به ترتیب درازای مرتب شده‌اند. سوره‌های قرآن به دو دستهٔ مکی (فروفرستاده شده در مکه) و مدنی (فروفرستاده شده در مدینه) تقسیم می‌شوند. سوره‌ها لزوماً یگانگی موضوعی ندارند. نام رایج و شمار آیات هر یک در انتهای این نوشتار آمده‌است. برای مشاهده فهرست نام سوره‌ها و شمار آیات آنها به نوشتار سوره رجوع کنید.

قرآن ۱۱۴ سوره دارد. سورهٔ ۹ قرآن سوره توبه «بسم الله الرحمن الرحیم» ندارد ولی سورهٔ ۲۷ قرآن یعنی سورهٔ نمل ۲ «بسم الله الرحمن الرحیم» دارد. طولانی‌ترین سوره قرآن سوره بقره است که دربرگیرنده ۲۸۶ آیه‌است. کوتاه‌ترین سوره قرآن هم کوثر با ۳ آیه‌است.

زندگینامه رحیم خاکی

خاکی متولد ۱۳۵۳ شهرستان مراغه دارای لیسانس ادبیات فارسی (دانشگاه علامه طباطبائی) و فوق لیسانس مدیریت بین‌الملل از کشور لهستان و دانشجوی دکتری مدیریت رسانه در دانشگاه تهران و عضو هیات علمی رسمی جهاد دانشگاهی است.

از مهمترین آثار مشترک ایشان می‌توان به انتشار آلبوم آموزش صوت و لحن و نغمه شناسی قران سال ۱۳۷۲ در قالب ۸ کاست درسی از سوی انتشارات دانشکاه تهران و آلبوم آموزشی که شامل ۲ کاست و ۱ کتاب از سوی موسسه سبز آرنگ اشاره کرد. . رحیم خاکی در اجرای سبکهای مختلف مهارت ویژه داشته و یکی از مقلدان سبکهای قدیمی تلاوت قران در جهان اسلام است. به دلیل انتشار آلبوم آموزش صوت و لحن به زبانهای مختلف رحیم خاکی، آ ثارش در کشورهای عربی تدریس می‌شود. رحیم خاکی به زبانهای فارسی، آذری، ترکی استانبولی، عربی وانگلیسی مسلط است وبا زبانهای لهستانی و روسی آشنایی دارد[نیازمند منبع]. رحیم خاکی صاحب نظریه قرآنشهر یا شهر حقیقی قرآن است که سالهاست این موضوع را در عرصه ملی و بین‌المللی پیگیری می‌کند. در سال ۱۳۸۳ در اولین همایش نخبگان از طرف رییس جمهور وقت و به انتخاب سازمان اوقاف و امور خیریه مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین وی اولین استاد جوان ایرانیست که در مهر ماه سال ۱۳۸۹ از طرف بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه قرآنی معرفی شده و نشان درجه یک این بنیاد را از دست رییس جمهور دریافت کرد.خطای یادکرد: خطای یادکرد: برچسب تمام کنندهٔ </ref> بدون برچسب <ref>

تصاویرزیبا کشورنروژ

مدآنلاین: در این مطلب می‌خواهیم مناظری از نروژ را به تصویر بکشیم که با دیدن آنها دل‌تان بخواهد همان لحظه به این مکان‌ها سفر کنید و از نزدیک شاهد این همه زیبایی باشید. این کشور مملو از چشم‌اندازها و مناظر زیبا است و کوه‌ها و جنگل‌های آن عالی هستند.
نروژ یک کشور پادشاهی مستقل است و مساحت کلی آن حدود 400 هزار کیلومتر مربع است و فقط 5 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد. این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین است. صنایع پتروشیمی یک چهارم از تولید ناخالص داخلی نروژ را تشکیل می‌دهد.
بر پایه فهرست بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نروژ چهارمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه است. نروژ به نسبت جمعیت بزرگترین تولیدکننده غیر خاورمیانه‌ای نفت و گاز طبیعی جهان است. نروژ در پنج سال گذشته در صدر فهرست شاخص رفاه لگتوم قرار داشته است.
حکومت نروژ از نوع پادشاهی مشروطه بوده و هماینک شاه هارالد پنجم پادشاه نروژ است. نروژ جزء اتحادیه اروپا نیست و مردم این کشور در همه‌پرسیهای انجام شده عضویت در این اتحادیه را رد کرده‌اند.
براساس نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۲ میلادی، دانشگاه کلمبیا در نیویورک انجام داد، نروژ از جمله کشورهایی است که راضی‌ترین شهروندان را دارد.


  - Svolvaer


- Reinebringen


- Odda


4- Reine


10کشور برتر اقتصادی جهان

جمهوری اسلامی ایران از میان 140 کشور با رتبه 74 در لیست کشورهای برتر اقتصاد جهانی قرار گرفت و کشورهای سوییس، سنگاپور و ایالات متحده آمریکا بار دیگر توانستند سه جایگاه برتر اقتصادی جهان را از آن خود کنند. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، مجمع اقتصاد جهانی در آخرین گزارش خود از جایگاه اقتصادی کشورها که با ارزیابی 113 شاخص مؤثر در تعیین شدن پویایی تولیدی در اقتصاد بدست آمده به ترتیب 10 کشور رقابتی برتر اقتصاد جهان را معرفی کرده است. لیست 10 کشور برتر رقابتی در اقتصاد جهانی به شرح زیر است: 1. سوییس 2. سنگاپور 3. ایالات متحده آمریکا 4. آلمان 5. هلند 6. ژاپن 7. هنگ کنگ 8. فنلاند 9. سوئد 10. اتگلستان بلومبرگ در بررسی این گزارش می‌نویسد، از نظر تغییرات پیشرفتی کشورها در حوزه اقتصادی که در لیست بلند بالای 140 تایی این گزارش بدست آمده است، سه کشور نخست سوییس، سنگاپور و آمریکا هم چنان نسبت به گزارش سال گذشته توانستند رتبه خود در جهان را نگاه دارند. با این حال پیشرفت هایی نیز در میان برخی کشورها از منظر اقتصادی رخ داده است. کشور هلند توانسته از رتبه هشتم خود در گزارش اخیر مجمع اقتصادی جهان به رتبه پنجم دست یابد. هم چنین کشور هند توانسته با صعودی 16 رتبه‌ای از جایگاه قبلی خود با ایستادن در رتبه 55 لیست بخوبی از نگاه اقتصادی بدرخشد. از طرفی دیگر کشور برزیل با سقوط جایگاه پیشرفت اقتصادی از رتبه 18 به رتبه 75 رسیده و عنوان بدترین بازیگر اقتصاد جهانی در گروه کشورهای بریکس (گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) لقب گیرد. واژه "رقابتی" که در این گزارش به آن اشاره شده است نشان دهنده سطح پویایی اقتصادی مجموع مؤسسات، سیاست‌ها و شاخصه‌هایی است که سطح کامیابی کشورهاست. 113 شاخص بررسی شده در ارایه این گزارش مربوط به حوزه‌های زیرساختی، نوآوری و حوزه‌های اقتصاد کلان است. در بررسی ایسنا از داده‌های اقتصادی بدست آمده از گزارش اصلی این مجمع به نظر می‌رسد که علی رغم پیشرفت اقتصادی که از بحران‌های مالی در این گزارش بدان اشاره شده، اقتصاد جهانی به سرعتی که در گذشته وجود داشته پیش نرفته است. به فرض اگر رشد تولیدی را طی 10 سال اخیر بعنوان شاخص متغییر در نظر بگیریم بیشتر کشورهای قدرتمند اقتصادی جهان به استثنای دو کشور چین و هند پسرفت داشتند. رشد تولیدی طی 10 سال اخیر نکته قابل توجه در مورد کشور ایران با رتبه 74 در این لیست پیشرفت اقتصادی حاصل شده ای است که با بررسی 113 شاخص در حوزه‌های زیرساختی، نوآوری و اقتصاد کلان نسبت به رتبه 83 در گزارش پیشین مجمع اقتصاد جهانی صعودی 9 پله ای را از نردبان رقابتی کشورهای برتر اقتصادی داشته است. اگر چه با مقایسه ایران با دیگر کشورهای منطقه هم چون قطر با رتبه 14، امارات17، اسراییل27، بحرین39، ترکیه51، عمان 62، اردن 64 و مراکش با رتبه 71 پایین بودن سطح اقتصادی ایران در کشورهای منطقه دیده می شود، اما جایگاه بهبود یافته ایران از 83 به 74 بالاتر از پنج کشور مسلمان الجزیره، تونس، لبنان، مصر و پاکستان است. 

تاریخ بروز رسانی قیمت خودرو: یکشنبه 19 مهر 1394

 تاریخ بروز رسانی قیمت خودرو:  یکشنبه 19 مهر 1394

 

نام کارخانه نام خودرو قیمت نمایندگی (ریال) قیمت بازار(ریال)
 
ایران خودرو
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۴۱,۱۴۰,۰۰۰ ۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v۸ ۳۷۱,۱۹۰,۰۰۰ ۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰۴,۱۴۰,۰۰۰ ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
پژو پارس دوگانه سوز ۳۶۷,۶۸۰,۰۰۰ ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
پژو پارس سال ۳۵۳,۲۷۰,۰۰۰ ۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
تندر ۹۰ اتوماتیک E۲ ۴۷۱,۹۵۰,۰۰۰ ۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
رانا ۳۳۲,۳۲۰,۰۰۰ ۳۲۲,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
سمند ال ایکس بنزینی ۲۹۸,۴۳۰,۰۰۰ ۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
سوزوکی ویتارا دنده اتوماتیک ۱,۳۵۲,۳۱۰,۰۰۰ ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
ایران خودرو
وانت باردو بنزینی COP ۱۰۸,۷۰۰,۰۰۰ ۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
 
بی ام و
X۳ فول ۲۰۱۵ --- ۳,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
پورشه
کایان ۶ سیلندر --- ۸,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
پورشه
کایان ۸ سیلندر --- ۱۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
تویوتا
پرادو ۲ در ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
 
تویوتا
کرولا فول ۲۰۱۵ ۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
 
تویوتا
کمری ۲۰۱۵ --- ۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
 
تویوتا
لندکروز ۲۰۱۳ ۳,۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
تویوتا
یاریس هاچ‌بک ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
ساپپا
تیبا ۲۳۹,۵۰۰,۰۰۰ ۲۴۱,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
۱۱۱-SE ۲۰۱,۴۰۰,۰۰۰ ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
۱۳۱ -SE ۱۹۹,۲۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
۱۳۲-SE ۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
آریو اتوماتیک ۵۴۴,۶۰۰,۰۰۰ ۵۴۴,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
آریو دستی ۴۶۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
پارس تندر ۳۹۳,۵۰۰,۰۰۰ ۴۹۳,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
تیبا ۲ (هاچ‌بک) ۲۷۱,۷۰۰,۰۰۰ ۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
چانگان CS۳۵ ۸۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۸۸۴,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
چانگان ایدو ۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
سراتو، اتوماتیک ۹۰۷,۹۰۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
سراتو، دنده‌ای ۷۵۶,۵۰۰,۰۰۰ ۷۵۶,۵۰۰,۰۰۰
 
سایپا
مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی‌سی ۷۴۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
وانت پیکاپ دوکابین ریچ ۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
 
سایپا
وانت زامیاد بنزینی ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
 
کرمان خودرو
جک J۵ اتوماتیک ۵۷۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰
 
کرمان خودرو
جک J۵ دنده‌ دستی ۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
 
کرمان خودرو
جک S۵ ۷۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
 
کرمان خودرو
لیفان ایکس ۶۰ ۶۰۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
 
کیا
اپتیما۲۰۱۵ ۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
 
کیا
اسپورتیج ۲۰۱۵ ۱,۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
کیا
سورنتو ۲,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
 
لکسوس
RX۳۵۰ --- ۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
مدیران خودرو
ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۲۱۸,۶۶۰,۰۰۰ ۲۲۴,۰۰۰,۰۰۰
 
مدیران خودرو
ام وی ام ۵۳۰ ۴۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
 
مدیران خودرو
ام وی ام X۳۳ اتوماتیک ۷۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
مرسدس بنز
C۲۰۰ فول ۲۰۱۵ --- ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
مرسدس بنز
E۲۰۰ فول ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
 
مزدا
مزدا ۲ تیپ ۲ ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
 
مزدا
مزدا ۳ با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
 
هیوندایی
I۲۰ ۸۰۴,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
 
هیوندایی
جنسیس ۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
 
هیوندایی
سانتافه ۲۰۱۵ --- ۱,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
 
هیوندایی
سوناتا ۲۰۱۵ ۱,۷۹۴,۳۰۰,۰۰۰ ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

 

محل دقیق شهادت سردار همدانی /آخرین نقشه درگیریهای سوریه

علاقمندان به مشاهده وضعیت کنونی سوریه، تقسیم جغرافیایی کشور سوریه در بین معارضین مسلح، دولت سوریه و داعش می توانند در زیر آخرین نقشه وضعیت نیروهای درگیر را ببینند؛ در نقشه های مربوط محل دقیق شهادت سردار همدانی نیز آمده است

سرویس مقاومت فردا: سردار حسین همدانی معروف به ابو وهب ژنرال مستشاری ایرانی در سوریه که سالیان دراز از زمان انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی مبارزات خود را برای تثبیت انقلاب اسلامی از کردستان شروع کرد، بالاخره بعد از گذشت بیش از ۳۵ سال مبارزه در راه حق در تعقیب و گریز با نیروهای داعش  به شهادت رسید؛ طبق گزارشات اولیه شهادت وی بر اثر واژگونی ماشین حامل وی در جاده خناصر – أثریا در جنوب شرق حلب در مسیر استان حماء و درست ٤٨ ساعت پس از آغاز حمله سراسری ائتلاف جدید ایران – روسیه در شمال این استان علیه مخالفان مسلح سوریبوده است

علاقمندان به مشاهده وضعیت کنونی سوریه، تقسیم جغرافیایی کشور سوریه در بین معارضین مسلح، دولت سوریه و داعش می توانند در زیر آخرین نقشه وضعیت نیروهای درگیر را ببینند؛ در نقشه های زیر محل دقیق شهادت سردار همدانی نیز آمده است:

syria001


syria002

منبع: مسیرآنلاین

تاریخ ایران از آغاز تا کنون

تاریخ ایران,خلاصه تاریخ ایران,تاریخ ایران باستان

تاریخ ایران را اصولا به دو بخش کلی قبل از اسلام و بعد از اسلام تقسیم می کنند.

 

 آشنایی با تاریخ ایران

هنگامی که سخن از تاریخ ایران می‌رود، باید به این نکته توجه داشت که آیا منظور تاریخ اقوام و مردمانی است که از آغاز تاریخ تا کنون در مرزهای سیاسی ایران امروزی زیسته‌اند یا تاریخ اقوام و مردمانی است که خود را به نحوی از انحاء ایرانی می‌خوانده‌اند و در جغرافیایی که دربرگیرندهٔ ایران امروز و سرزمین‌هایی که از دیدگاه تاریخی بخشی از ایران بزرگ (ایرانشهر) بوده‌است زیسته‌اند. گاه تاریخ ایران را از ورود آریایی‌ ها که نام ایران نیز از ایشان گرفته شده‌است، به فلات ایران آغاز می‌کنند. ولی این به این معنی نیست که فلات ایران تا پیش از ورود آریایی ها خالی از سکنه یا تمدن بوده‌است. پیش از ورود آریاییان به فلات ایران تمدنهای بسیار کهنی در این محل شکفته و پژمرده شده بودند و تعدادی نیز هنوز شکوفا بودند.

 

تاریخ ایران را اصولا به دو بخش کلی تاریخ ایران قبل از اسلام و تاریخ ایران بعد از اسلام تقسیم می کنند که اینها خود نیز به بخش های کوچکتری تقسیم می شوند.

 

تاریخ ایران قبل از اسلام:
 خود به سه بخش تقسیم می شود:
-ایران قبل از آریایی ها
-مهاجرت آریایی ها به ایران
-ایران باستان

تاریخ ایران قبل از آریایی ها
پیش از آریائى‌ها اقوام گوناگونى در قسمت‌هاى مختلف فلات ایران مى‌زیسته‌ اند.در تاریخ ایران قبل از آریایی ها تمدن‌های شهر سوخته (در سیستان)، تمدن ایلام (در شمال خوزستان)، تمدن جیرفت (در کرمان)، تمدن ساکنان تپه سیلک (در کاشان)، تمدن اورارتو (در آذربایجان)، تپه گیان (در نهاوند) و تمدن کاسی‌ها (در کرمانشاه و لرستان) و تپورها در تبرستان (مازندران) در سرزمین ایران بودند.

 

بزرگ‌ترین تمدن تاریخ ایران دولت عیلام بوده است که سرزمین آنها در جنوب غربى ایران و کمابیش مطابق با خوزستان بوده است. پایتخت عیلام شهر شوش بوده که آثار مربوط به آنها در این شهر پیدا شده است. ظاهراً بخش‌هاى مختلف در عیلام حکومت‌هاى جداگانه و هر یک پادشاهان مربوط به خود را داشته‌اند.

 

این چهار منطقه اَوان، اَنشان، سیمش و شوش بوده‌اند. دولت عیلام غالباً با دولت‌هاى بیشتر تکامل یافتهٔ بین‌النهرین یعنى سومرى‌ها، اکدى‌ها، بابلى‌ها و آشورى‌ها در جنگ بوده است. این دولت در دوره‌اى از تاریخ ایران از بزرگ‌ترین نیروهاى این منطقه شد. از زمان پیدایش امپراتوران ایران (۵۵۰‌ق‌م) عیلام از ولایات خراجگزار ایران شد. شهر شوش در این زمان نیز شهر ثروتمند و با شکوهى بود. زبان عیلامى یکى از سه زبانى بوده است که متون سلطنتى ایران به آن زبان‌ها نگاشته مى‌شده است.

مهاجرت‌ آریایى‌ها به ایران
آریایی ها شعبهٔ وسیعى از نژاد سفید هستند که سرزمین اولیهٔ آنها احتمالاً از شمال دریاى سیاه و خزر تا حوالى رودهاى سیحون و جیحون بوده است. آنها بعدها بخشى به اروپا و دسته‌هائى به سمت ایران و هند حرکت کرده‌اند. در نتیجه به اقوام آسیائى و زبان آنها، هند و اروپائى گفته مى‌شود. آریائى‌ به معنى شریف است. آریائى‌های هند و ایران مدت‌ها با هم مى‌زیسته‌اند و پس از مدت‌ها از هم جدا شدند و تا قبل از جدا شدن، افسانه‌ها و سازمان اجتماعى و زبان مشترکى داشتند.

 

در کتاب های تاریخ ایران زمان آمدن آریایى‌ ها به ایران را برخى ۲۰۰۰ سال ق‌م و بعضى قرن ۱۴ ق‌م تا قرن ۶ ق‌م نوشته اند. آریایى‌ ها هنگامی که به فلات ایران رسیدند، در ابتدا مردمان بومى را قلع و قمع کردند ولى سپس آنها را به‌کار گرفتند. آریائى‌ها پس از ورود به ایران به طوایف مختلف تقسیم شدند که مهم‌ترین آنها مادها و پارت‌ها و پارس‌ها هستند. نام ایران از اسم آریایى‌ ها گرفته شده و به‌ معنى سرزمین آریایى است.

 

تاریخ ایران باستان

تاریخ ایران باستان را دوران تشکیل دولت ماد تا پایان حکومت ساسانیان و حمله اعراب به ایران دانسته اند.


مادها حدود ۷۰۸تا ۵۵۰ق‌م
مادها قومی ایرانی بودند از تبار آریایی که در بخش غربی فلات ایران ساکن شدند. سرزمین مادها دربرگیرنده بخش غربی فلات ایران بود. سرزمین آذربایجان در شمال غربی فلات ایران را با نام ماد کوچک و بقیهٔ ناحیه زاگرس را با نام ماد بزرگ می‌شناختند. پایتخت ماد هگمتانه است آنها توانستند در اوایل قرن هفتم قبل از میلاد اولین دولت تاریخ ایران را تأسیس کنند. دولت ماد در ۵۵۰ پیش از میلاد به دست کوروش منقرض شد و سلطنت ایران به پارسی‌ها منتقل گشت.

 

هخامنشیان - ۵۵۰ تا ۳۳۰ ق‌م
هخامنش جدّ این خاندان، قبیله‌هاى پارس را تحت فرمان خود درآورد. پس از او چیش‌پش، پسرش در ناحیهٔ انشان (شرق شوشتر) به شاهى رسید. بعدها آنها پاسارگاد را مرکز خود قرار دادند. تا زمان کوروش سوّم (بزرگ)، شش پادشاه از این خاندان حکومت کردند.

 

تاریخچه ایران,تاریخ ایران,تاریخ ایران باستان

تاریخ ایران و دوره های تاریخی آن

 

سلوکیان
پس از مرگ اسکندر (۳۲۳ ق. م) فتوحاتش بین سردارانش تقسیم شد و بیشتر متصرفات آسیایی او که ایران هسته آن بود به سلوکوس اول رسید. به این ترتیب ایران تحت حکومت سلوکیان (۳۳۰ - ۲۵۰ ق.م.) در آمد.  آنها مدت هشتاد سال بربخش بزرگى از غرب ایران سلطنت کردند ولى در قلمرو آنها تقریباً هیچگاه آرامش وجود نداشت. پس از مدتی پارت‌ها نفوذ خود را گسترش دادند و سرانجام توانستند سلوکیان را نابود کنند و چون اولین پادشاه اشکانیان اشک نام داشت نام این سلسله را اشکانیان گذاشتند.

اشکانیان - ۲۵۰ قبل از ‌میلاد تا حدود ۲۲۶ میلادى
اشکانیان تمدن یونانى را که در دورهٔ سلوکیان در ایران به‌وجود آمده بود، ارج مى‌گذاشتند. برخى از پادشاهان اشکانى به خوبى با ادبیات یونانى آشنائى داشتند و برخى نمایش‌هاى یونانى در دربار پادشاهان اشکانى اجراء مى‌شد. در آن دوره مجلسى موسوم به مهستان بود که خود مرکب از دو مجلس بود یکى مجلس اشراف و دیگرى مجلس ”دانایان و مغان“ که جنبهٔ مشورتى داشت و نفوذ چندانى در امور نداشت.

 

در این دوره از تاریخ ایران دامپروى و کشاورزى و تجارت رونق بسیار داشت و برده‌دارى رشد مى‌کرد. دین آنها دین زرتشت و نیز پرستش اجداد آنها بود. سایر ادیان نیز آزادى داشتند. اشک ۲۲ (بلاش اوّل) کسى بود که به‌ جمع‌آورى اوستا پرداخت. زبان آنها پارسى میانه بود که به‌علت تماس زیاد با رومى‌ها، زبان و تمدن رومى نیز در دربار آنها نفوذ داشته است. خط آنها آرامى سریانى بوده و روى برخى سکّه‌ها عبارات یونانى حکّ شده است. از آثار این دوره از تاریخ ایران معبد آناهیتا در کنگاور، خرابهٔ معبد کنگاور، نقوش برجسته از دورهٔ مهرداد و گودرز در بیستون است.

ساسانیان
ساسانیان خاندان شاهنشاهی ایرانی در طول تاریخ ایران هستند که در سالهای ۲۲۴ تا ۶۵۱ میلادی حکومت می کردند. شاهنشاهان ساسانی که اصلیتشان از استان پارس بود بر بخش بزرگی از غرب قارهٔ آسیا چیرگی یافتند. پایتخت ساسانیان شهر تیسفون در نزدیکی بغداد در عراق امروزی بود.

 

سلسله اشکانی به دست اردشیر اول ساسانی منقرض گردید. وی سلسله ساسانیان را بنا نهاد که تا ۶۵۲ میلادی در ایران ادامه یافت. دولت ساسانی حکومتی ملی و متکی به دین و تمدن ایرانی بود و قدرت بسیار زیادی کسب کرد. در این دوره نیز جنگ‌های ایران و روم ادامه یافت.

تاریخ ایران بعد از اسلام
پس از استقرار دین اسلام در سرزمین ایران که در نتیجه پیروزی اعراب مسلمان بر ساسانیان و فتح ایران توسط آنها روی داد، تحولات بسیاری در عرصه‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی در تاریخ ایران به وجود آمد.

 

استیلاء مسلمانان بر ایران به سادگى نبود. شهرها زودتر پذیراى سلطهٔ مسلمانان شدند ولى دهات به سادگى به حکومت ایشان تن ندادند. نقاط شرقى ایران و نیز طبرستان و گیلان دیرتر از نواحى غربى به تصرف مسلمانان درآمدند. آنان مجبور مى‌شدند که یک محل را بارها فتح کنند.

 

ایرانیان که از تبعیض طبقاتی موجود در کشورشان ناراضی بودند اسلام را پذیرفتند و در اشاعه آن کوشیدند ولی با این حال هرگز در طول تاریخ ایران مخالفت خویش را با سلطه امویان و عباسیان بر خاک ایران پنهان نکردند و جنبش‌های استقلال‌ طلبانه‌ای را به پا ساختند که تشکیل حکومت‌هایی چون طاهریان (۸۸۱-۸۲۶ م) و صفاریان (۹۰۳-۸۶۶ م) را می‌توان از نتایج آنها برشمرد.

 

طاهریان برای اولین بار پس از ظهور اسلام در طول تاریخ ایران نواحی شرقی ایران همچون خراسان را به استقلال رسانیدند و صفاریان نیز برای اولین بار از زبان خارجی به جای زبان عربی استفاده کردند. از دوره سامانیان (۹۹۹- ۸۱۹ م) نیز خط فارسی نوین پدید آمد و الفبای عربی با زبان فارسی رواج یافت.

 

حکام آل بویه (۱۰۵۵-۹۴۵ م) پس از فتح شیراز و تأسیس حکومت خویش راهی بغداد شده آن را تصرف نمودند و مقام خلافت را به آلت دست خویش تبدیل نمودند و قدرت واقعی را در دستان خویش گرفتند.

 

غزنویان (۱۱۸۶-۹۷۷ م) خود را در تاریخ ایران به عنوان غازیان یا جنگجویان مسلمان مطرح ساختند و سرزمین‌هایی همچون هندوستان را مورد تهاجم خویش قرار دادند.

 

تاریخ ایران,خلاصه تاریخ ایران,تاریخ ایران بعد از اسلام

تاریخ ایران بعد از اسلام

 

 سلجوقیان (۱۱۹۴- ۱۰۳۸ م) با پیروزی بر غزنویان حکومت خویش را تأسیس نمودند و سراسر ایران را تحت سیطره خویش درآوردند و به یاری وزرای بزرگ و دانشمند ایرانی قدرت خود را تثبیت نمودند ولی در نهایت توسط خوارزمشاهیان از میان رفتند.

 

حکومت خوارزمشاهیان (۱۲۳۱-۱۰۷۷ م) یکی دیگر از حکومتهای تاریخ ایران بود که با تهاجم مغول‌ها به خاک ایران آغاز گردید. نتیجه این تهاجم انقراض حکومت خوارزمشاهیان و غارت شهرها و قتل عام مردم ایران بود که با نابودی اقتصاد و کشاورزی ایران همراه گردید.

 

مغول‌ها به سرعت خاک ایران را تصرف نمودند و ضمن لشکرکشی به بغداد و به قتل رساندن خلیفه عباسی خلافت اسلامی را از میان بردند (۱۲۲۸ م)

 

پس از مغول‌ها، تیموریان (۱۵۰۶-۱۳۷۰ م) به خاک ایران هجوم آوردند و بار دیگر سرزمین ایران را عرصه تاخت و تاز و غارت قرار دادند.

 

از دوره صفوی (۱۷۳۲-۱۵۰۱ م) برای اولین بار در تاریخ ایران مذهب تشیع به عنوان مذهب رسمی ایران معرفی گردید. مذهب تشیع با ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی خویش باعث اتحاد و استقلال ایران گردید و هویت ملی آن را در برابر تهاجمات و ضربات مهلک امپراتوری عثمانی حفظ نمود و بار دیگر در طول تاریخ ایران توانست به عنوان یک قدرت بزرگ سیاسی و مذهبی قد علم کند.

 

در دوره شاه عباس کبیر شهر اصفهان به عنوان پایتخت ایران انتخاب گردید و به اوج عظمت و شکوه دست یافت به طوری که یادگارهای بسیاری از آن دوران تا عصر حاضر نیز بر جای مانده‌اند. صفویان در نتیجه تهاجم افغان‌ها و تصرف اصفهان توسط آنها از صفحه تاریخ ایران حذف شدند.

 

نادرشاه افشار افغان‌ها را شکست داد و ضمن تسلط بر تمامی خاک ایران، سلسله افشاریان را تأسیس نمود (۱۷۳۴ م). پس از افشاریان، زندیان (۱۷۹۶-۱۷۵۰ م) بر اریکه قدرت تکیه زدند و در دوره حکومت آنها شهر شیراز به پایتختی انتخاب گردید و به شهری باشکوه و بزرگ تبدیل شد.

 

دوره قاجاریان (۱۹۲۴-۱۷۷۹ م) از دوره های تاریخ ایران بود که نفوذ قدرت‌های استعماری همچون انگلیس و روسیه تزاری در ایران توسعه یافت و این قدرت‌ها با تحمیل عهدنامه‌هایی همچون ترکمانچای، گلستان و پاریس بر دولت ایران سرزمین‌های وسیعی در آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و خراسان را از خاک ایران جدا کردند. نتیجه این تحولات وقوع جنبش‌هایی چون قیام تنباکو، مشروطیت، جنبش جنگل و قیام محمد خیابانی در ایران بود.

 

در سال ۱۹۲۴ میلادی رضاخان به حکومت دست یافت و تاسیس سلسله پهلوی را اعلام نمود. در دوره پهلوی صنعت نفت ایران به رهبری دکتر محمد مصدق ملی شد و همین مسأله زمینه‌ساز قیام‌های استقلال‌ خواهانه گردید که در نهایت به انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ ش (۱۹۷۹ میلادی) منجر گردید.


دوره های تاریخی ایران بعد از اسلام
•    طاهریان (۸۲۰ - ۸۷۳ م. / ۲۰۵ - ۲۵۹ ه. ق. / ۱۹۹ -۲۵۲ خ.) بنیان‌گذار طاهر ذوالیمینین
•    صفاریان (۸۷۵-۹۰۰ م. / ۲۶۱ - ۲۸۷ ه. ق. / ۲۵۴ - ۲۷۹ خ.) بنیان‌گذار یعقوب لیث
•    سامانیان (۸۷۵-۹۹۹ م. / ۲۶۱ - ۳۸۹ ه. ق. / ۲۵۴ - ۳۷۸ خ.) بنیان‌گذار نصر یکم شهریاران بزرگ اسماعیل سامانی و نصر بن احمد
•    زیاریان (۹۲۸ - ۱۰۷۰ م. / ۳۱۵ - ۴۶۲ ه. ق. / ۳۰۶ - ۴۴۹ خ.) بنیان‌گذار مرداویج پسر زیار شهریار معروف قابوس بن وشمگیر
•    بوییان (۹۳۲ - ۱۰۴۹ م. / ۳۲۰ - ۴۴۰ ه. ق. / ۳۱۱ - ۴۲۸ خ.) بنیان‌گذار عمادالدوله علی شهریار بزرگ عضدالدوله
•    غزنویان (۹۹۸ - ۱۱۶۰ م. / ۳۸۸ - ۵۵۵ ه. ق. / ۳۷۷ - ۵۳۹ خ.) بنیان‌گذار سلطان محمود غزنوی
•    سلجوقیان (۱۰۳۸ - ۱۱۹۴ م. / ۴۲۹ - ۵۹۰ ه. ق. / ۴۱۷ - ۵۷۳ خ.) بنیان‌گذار طغرل بیک شهریاران بزرگ ملکشاه و سلطان سنجر
•    خوارزمشاهیان (۱۰۷۸ - ۱۲۲۰ م. / ۴۷۰ - ۶۱۷ ه. ق. / ۴۵۶ - ۵۹۹ خ.) بنیان‌گذار (انوشتکین غرجه) شهریار معروف محمد خوارزمشاه
•    ایلخانیان (۱۲۵۶ - ۱۳۳۶ م. / ۶۵۴ - ۷۳۶ ه. ق. / ۶۳۵ - ۷۱۴ خ.) بنیان‌گذار هولاکوخان
•    تیموریان (۱۳۷۰ - ۱۴۹۸ م. / ۷۷۱ - ۹۰۳ ه. ق / ۷۴۸ - ۸۷۷ خ.) بنیان‌گذار تیمور گورکانی
•    صفویان (۱۵۰۱ - ۱۷۲۳ م. / ۹۰۶ - ۱۱۳۵ ه. ق. / ۸۷۹ - ۱۱۰۲ خ.) بنیان‌گذار شاه اسماعیل یکم شهریار بزرگ شاه عباس یکم
•    افشاریان (۱۷۳۵ - ۱۷۴۸ م. / ۱۱۴۸ - ۱۱۶۱ ه. ق. / ۱۱۱۴ - ۱۱۲۷ خ.): بنیان‌گذار نادرشاه
•    زندیان (۱۷۵۰ - ۱۷۹۵ م. / ۱۱۶۳ - ۱۲۰۹ ه. ق. / ۱۱۲۹ - ۱۱۷۳ خ.) بنیان‌گذار کریم‌خان زند
•    قاجاریان (۱۷۹۵ - ۱۹۲۷ م. / ۱۲۰۹ - ۱۳۴۵ ه. ق. / ۱۱۷۳ - ۱۳۰۵ خ.) بنیان‌گذار آقامحمدخان شهریار بزرگ ناصرالدین شاه
•    سلسله پهلوی (۱۹۲۶ - ۱۹۷۹ م. / ۱۳۴۴ - ۱۳۹۹ ه. ق. / ۱۳۰۴ - ۱۳۵۷ خ.) بنیان‌گذار رضاشاه
•    جمهوری اسلامی (آغاز ۱۹۷۹ م. / ۱۳۹۹ ه. ق. / ۱۳۵۷ خ.) بنیان‌گذار روح‌الله خمینی


گردآوری: بخش فرهنگ و هنر بیتوته

 

سخنان امام خمینی (ره) در مورد پیروزی انقلاب اسلامی

سخنان امام خمینی,سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی,دهه فجر

سخنان امام خمینی (ره)

 

سخنان امام خمینی (ره) در مورد پیروزی انقلاب اسلامی

 

پیروزی نهایی وقتی است که اسلام، به همه ابعاد و به همه احکامش در ایران پیاده شود؛ وپیروزی بالاتر آن که در همه اقطار عالم، اسلام حکومت کند .اسلام مایه سعادت بشر است.

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر •. •. •. •. •. •. •. •

 

حفظ این پیروزی از اصل پیروزی مشکل تر است .

 

سخنان امام خمینی,سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر,پیروزی انقلاب اسلامی

 

پیروزی انقلاب رهین همه ملت است . امام خمینی(ره)

 

سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی,دهه فجر

 

جاوید باد پرچم پر افتخار الله اکبر، که رمز پیروزی معجزه آسای ملت بزرگ ایران است . 

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب •. •. •. •. •. •. •. •

 

این پیروزی ارتباط به من نداشت، من یک طلبه هستم و نباید این را به من منتسب کنید! پیروزی ارتباط به ملت هم نداشت، این پیروزی مربوط به خدا بود .

 

سخنان امام خمینی,سخنان امام خمینی در مورد 22 بهمن,انقلاب اسلامی

 

این پیروزی انقلاب ما پیروزی بود که به برکت اسلام و گرایش به اسلام و با فریاد الله اکبر به دست آمد . امام خمینی(ره)

 

پیروزی انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی,22 بهمن

 

تا روحیه شما توجه به آن مبدأ قدرت دارد پیروزید، از آن منفصل نشوید .

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر •. •. •. •. •. •. •. •

 

پیروزی آن است که مورد توجه حق تعالی باشد، نه اینکه کشوری را بگیرید .

 

پیروزی انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر,امام خمینی

 

کمی عده، با اینکه قدرت روحی در کار باشد و انسجام در کار باشد و تعهد به اسلام در کار باشد، اسباب ضعف نخواهد شد .

 

دهه فجر,انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی

 

شما پیروزید، برای اینکه اسلام پشتیبان شماست . امام خمینی(ره)

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب •. •. •. •. •. •. •. •

 

شما پیروزید، برای اینکه خدا با شماست .

 

سخنان امام خمینی,پیروزی انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر

 

کسی که با خدا باشد خدا با اوست، و پیروزی با اوست .

 

سخنان امام خمینی در مورد 22 بهمن,سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی,دهه فجر

 

اگر تمام عالم هم به ضد ما قیام کنند و ما را هم نابود کنند، ما پیروزیم . امام خمینی(ره)

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد 22 بهمن •. •. •. •. •. •. •. •

 

ما ترس نداریم، برای اینکه ما حقیم.وقتی حق هستیم، غالب هم بشویم ما حق هستیم، مغلوب هم بشویم ما حق هستیم .

 

سخنان امام خمینی در مورد 22 بهمن,سخنان امام خمینی,دهه فجر

 

این طور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم.اولاً که شکست نمی خوریم، خدا با ماست؛ و ثانیاً بر فرض این که«شکست صوری» بخوریم «شکست معنوی» نمی خوریم ،و پیروزی معنوی با اسلام است، با مسلمین است .

 

انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی,پیروزی انقلاب اسلامی

 

شما حق هستید و در مقابل باطل ایستاده اید؛ و حق پیروز است . امام خمینی(ره)

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر •. •. •. •. •. •. •. •

 

کشوری که تمام قشر هایش اینطور مُهیّا برای فداکاری هستند، این کشور پیروز است.

 

سخنان امام خمینی,دهه فجر,سخنان امام خمینی در مورد 22 بهمن

 

شما حق هستید، در مقابل باطل ایستاده اید.استقامت می خواهد؛ تا استقامت در کار نباشد نمی توانید به پیروزی نهایی برسید .

 

انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی,دهه فجر

 

ما با دست خالی بر این قدرت فوق العاده شیطانی، که همه قدرتها دنبال او بودند، غلبه کردیم . امام خمینی(ره)

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد 22 بهمن •. •. •. •. •. •. •. •

 

پیروزی را شمشیر نمی آورد، پیروزی را خون می آورد .

 

انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی,دهه فجر

 

مادامی که در مسیر حق باشیم پیروزیم .

 

دهه فجر,انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی

 

ما می خواهیم به همه دنیا نشان دهیم که قدرتهای فائقه را هم می توان به نیروی ایمان شکست داد .

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب •. •. •. •. •. •. •. •

 

ملتی اگر قیام کرد، با حفظ قدرت ایمان، هیچ قدرتی، در مقابل آن نمی تواند بایستد.

 

سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی,دهه فجر,امام خمینی

 

جمعیتی که پشتوانه اش خداست شکست ندارد .

 

پیروزی انقلاب اسلامی,سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر,سخنان امام خمینی در مورد 22 بهمن

 

مقصد که الهی شد دنبالش پیروزی است .

 

•. •. •. •. •. •. •. • سخنان امام خمینی در مورد دهه فجر •. •. •. •. •. •. •. •

 

با رفتار و اخلاق اسلامی، این قدرتی که شما را به پیروزی رسانده است حفظ کنید .

 

سخنان امام خمینی،سخنان امام خمینی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی,دهه فجر

 

برادران من! با اتکا به ایمان و اسلام بود که ما پیروز شدیم . امام خمینی (ره)

 

پیروزی انقلاب اسلامی,دهه فجر,سخنان امام خمینی

20 مهرماه؛ روز بزرگداشت حافظ



حافظ شیرازی,20 مهر روز بزرگداشت حافظ,زندگینامه حافظ

حافظ، شاعر بزرگ ایرانی در سدهٔ هشتم است

 

20 مهرماه؛ روز بزرگداشت حافظ

بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ می‌باشد که در این روز جشن‌ها و برنامه‌های متنوعی در شیراز و سایر نقاط جهان برگزار می‌شود. عمده برنامه‌های این روز شامل شب شعر، گل افشانی آرامگاه حافظ، نمایش و رونمایی از دیوان‌های شعر حافظ و غیره می‌باشد.

 

زندگی‌نامه حافظ شیرازی

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی (حدود ۷۲۷ – ۷۹۲ هجری قمری برابر با ۷۰۶ - ۷۶۹ هجری شمسی)، شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای حافظ غزل هستند که به‌ غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود.

 

اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خواجه حافظ در دست نیست و ظاهراً پدرش بهاءالدین نام داشته و مادرش نیز اهل کازرون بوده‌است. در اشعار حافظ که می‌تواند یگانه منبع موثّق زندگی او باشد اشارات اندکی از زندگی شخصی و خصوصی او یافت می‌شود. آنچه از فحوای تذکره‌ها به دست می‌آید بیشتر افسانه‌هایی است که از این شخصیّت در ذهن عوام ساخته و پرداخته شده‌است. با این همه آنچه با تکیه به اشارات دیوان او و برخی منابع معتبر قابل بیان است آن است که حافظ در خانواده‌ای از نظر مالی در حد متوسط جامعه زمان خویش متولد شده‌است. (با این حساب که کسب علم و دانش در آن زمان اصولاً مربوط به خانواده‌های مرفه و بعضاً متوسط جامعه بوده‌است). در نوجوانی قرآن را با چهارده روایت آن از بر کرده و از همین رو به حافظ ملقب گشته‌است.

 

در دوران امارت شاه شیخ ابواسحاق (متوفای ۷۵۸ ق) به دربار راه پیدا کرده و احتمالاً شغل دیوانی پیشه کرده‌است. علاوه بر شاه ابواسحاق در دربار شاهان آل مظفر شامل شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز راه داشته‌است.

 

شاعری پیشه اصلی حافظ نبوده و امرار معاش او از طریق شغلی دیگر (احتمالاً دیوانی) تأمین می‌شده‌است. در این خصوص نیز اشارات متعددی در دیوان او وجود دارد که بیان کننده اتکای او به شغلی جدای از شاعری است، از جمله در تعدادی از این اشارات به درخواست وظیفه (حقوق و مستمری) اشاره دارد. دربارهٔ سال دقیق تولد او بین مورخین و حافظ‌شناسان اختلاف نظر وجود دارد و آنچه مسلم است ولادت او در اوایل قرن هشتم هجری و بعد از ۷۱۰ واقع شده و به گمان غالب بین ۷۲۰ تا ۷۲۹ ق روی داده‌است.


در مورد سال درگذشت او اختلاف کمتری بین مورخان دیده می‌شود و به نظر اغلب آنان ۷۹۲ ق است. از جمله در کتاب مجمل فصیحی نوشته فصیح خوافی (متولد ۷۷۷ ق) که معاصر حافظ بوده و همچنین نفحات الانس تألیف جامی (متولد ۸۱۷ ق) به‌صراحت این تاریخ به‌عنوان سال درگذشت خواجه قید شده‌است. محل تولد او شیراز بوده و در همان شهر نیز روی در نقاب خاک کشیده‌است.


روایت است هنگامی که قصد دفن حافظ را داشتند، عده‌ای از متعصبان با استناد به اشعار حافظ دربارهٔ می‌گساری با دفن وی به شیوهٔ مسلمانان مخالف بودند و در مقابل عدهٔ دیگر وی را فردی مسلمان و معتقد می‌دانستند. قرار شد که از دیوان حافظ فالی بگیرند که این بیت آمد: قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ         که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت
این شعر در بدخواهان شاعر تأثیر بسیاری می‌کند و همه را خاموش می‌کند.

 

حافظ شیرازی,زندگینامه حافظ,20 مهر روز بزرگداشت حافظ

آرامگاه حافظ در شیراز

 

آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ در شهر شیراز و در منطقهٔ حافظیّه در فضایی آکنده از عطر و زیبایی گل‌های جان‌پرور، درآمیخته با شور اشعار خواجه، واقع شده‌است. امروزه این مکان یکی از جاذبه‌های مهمّ گردشگری به شمار می‌رود و بسیاری از مشتاقان شعر و اندیشه‌ حافظ را از اطراف جهان به این مکان می‌کشاند.


در زبان اغلب مردم ایران، رفتن به حافظیّه معادل با زیارت آرامگاه حافظ گردیده‌است. اصطلاح زیارت که بیشتر برای اماکن مقدّسی نظیر کعبه و بارگاه امامان به‌کار می‌رود، به‌خوبی نشان‌گر آن است که حافظ چه چهرهٔ مقدّسی نزد ایرانیان دارد. برخی از معتقدان به آیین‌های مذهبی و اسلامی، رفتن به آرامگاه او را با آداب و رسوم مذهبی همراه می‌کنند. از جمله با وضو به آنجا می‌روند و در کنار آرامگاه حافظ به نشان احترام، کفش خود را از پای بیرون می‌آورند. سایر دل‌باختگان حافظ نیز به این مکان به‌عنوان سمبلی از عشق راستین و نمادی از رندی عارفانه با دیدهٔ احترام می‌نگرند.

 

دیوان حافظ
دیوان حافظ که مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصیده، دو مثنوی، چندین قطعه و تعدادی رباعی است، تاکنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه‌های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان به‌ چاپ رسیده‌است. شاید تعداد نسخه‌های خطّی ساده یا تذهیب‌شدهٔ آن در کتابخانه‌های ایران، افغانستان، هند، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای غربی از هر دیوان فارسی دیگری بیشتر باشد. نکتهٔ خاصی که در دیوان حافظ وجود دارد، کثرت نسخه‌هایی با مفردات و واژه‌های گوناگون است که این خصیصه باعث بروز تصحیحات متعدد و گاه متناقض هم در بین مصححان می‌شود.

 

 

منبع : fa.wikipedia.org

 

انقلاب اسلامی ایران و بیداری جهانی

انقلاب اسلامی,پیروزی انقلاب اسلامی,دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن

 

درباره انقلاب اسلامی ایران:

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود. بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب اسلامی از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

 

گذشته از آنکه آمریکا مطلوبترین شرایط جغرافیائی، اقتصادی و نظامی را در یکی از حساسترین مناطق جهان که مرزهای طولانی با رقیب (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد امواج انقلاب اسلامی رژیمهای وابسته به غرب را در ممالک اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناک کرده بود. پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و مبتنی بر اندیشه دینی و ارزشهای معنوی بود.

 

دستاوردهای انقلاب اسلامی

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که پیروزی انقلاب به معنای صدور پیام و ارزشهای آن و به حرکت درآمدن موجی از خیزشهای رهایی بخش در کشورهای اسلامی و جهان سوم بود. همزمان با ایران، رژیم وابسته به آمریکا در نیکاراگوئه نیز سرنگون شد. در افغانستان دولت شوروی ناگریز از کودتای خونین و سپس لشکرکشی و اشغال این کشور شد تا حرکت اسلامی را مهار کند.

 

در عراق، کودتای صدام با همین هدف شکل گرفت. مردم لبنان و فلسطین پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند و جهاد خویش را در شکلی نوین و ملهم از انقلاب اسلامی آغاز کردند. جنبشهای اسلامی در مصر، تونس، الجزایر، سودان، عربستان و ترکیه احیا شدند.

 

پس از جنگ جهانی دوم نظمی ظالمانه بر جهان حکمفرما بود. مناطق مختلف جهان بین دو قدرت غالب شرق و غرب تقسیم شده بود و سازمان‌های نظامی ورشو و ناتو نگهبانان این نظم ناعادلانه بودند. هیچ حرکت و تحولی در جهان سوم خارج از این چارچوب و بدون وابستگی به یکی از دو قطب حاکم امکان موفقیت نمی‌یافت.

 

اینک انقلابی در جهان معاصر و در منطقه امن غربیها پیروز شده بود که شعار اصلی آن «نه شرقی نه غربی» بود. انقلاب اسلامی ایران مستقیماً با امپریالیسم آمریکا درافتاده بود و شکست را بر او تحمیل کرده بود. این واقعیت کمونیست‌ها را در ادعای مبارزات ضدامپریالیستی شان خلع سلاح می‌کرد و برای نخستین بار در عصر حاضر، دین را به عنوان
عاملی حرکت‌زا در پهنه مبارزات ملتها مطرح می‌ساخت.

 

با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یک معجزه شبیه بود تا تحولی عادی.

 

به جز امام‌خمینی و توده‌‌های بیشماری که خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع پیروزی انقلاب اسلامی ایران را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می‌دانستند.

 

درباره انقلاب اسلامی ایران,پیروزی انقلاب اسلامی,انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است

 

چنین بود که از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه دشمنیها را آمریکا رهبری می‌کرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیمهای وابسته به غرب در آن مشارکت فعال داشتند. شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از انقلاب اسلامی که در ایران افتاده و به حاکمیت دین منجر گردید، با آمریکائیها در بسیاری از خصومتها همسو شدند.

 

نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی نیروهای چپ و راست ضد انقلاب اسلامی داخل کشور که بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریکا افشا گردید و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو کشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری اسلامی را می‌‌توان مشاهده کرد.

 

اما امام‌خمینی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب اسلامی را هدایت کرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.

 

ثمرات انقلاب اسلامی

نهضتی که امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است.

 

به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است که پس از گذشت نزدیک به سه دهه مقابله غرب با انقلاب اسلامی، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب اسلامی و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید می‌کنند.

 

نهضتی که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است. مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در صحنه‌ بین‌المللی تاکنون به قرار زیر بوده است:

 

1. تجدید بنای تفکر انقلابی بر مبنای دین
2. مطرح شدن اسلام بعنوان یک ایدئولوژی انقلابی.
3. تلفیق موفقیت آمیز رهبری سیاسی و مذهبی.
4. احیاء اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان.
5. احیاء روحیه گرایش به معنویات و ارزشهای دینی در میان مسلمانان جهان.
6. احیاء روحیه خودباوری و سلطه ستیزی در میان ملتها.
7. منفعل شدن دولتها و قدرتها در برابر اراده ملتها.

 

از این رو «22 بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.

عناوین روزنامه های سال 1357

 در این مقاله نمونه ای از روزنامه های سال 1357 در دوران شکوفایی انقلاب اسلامی و دهه فجر را خواهید دید.

 

روزنامه های سال 1357,عناوین روزنامه های روزهای انقلاب سال 57,متن کامل روزنامه اطلاعات سال 57

روزنامه های سال 1357

 

آرشیو روزنامه کیهان سال 1357,روزنامه های سال 1357,روزنامه سال 57

روزنامه کیهان سال 1357

 

روزنامه های سال 1357,متن کامل روزنامه اطلاعات سال 57,روزنامه کیهان سال 1357

عناوین روزنامه های روزهای انقلاب سال 57

 

روزنامه های سال 1357,عناوین روزنامه های روزهای انقلاب سال 57,روزنامه سال 57

روزنامه اطلاعات سال 57

 

روزنامه کیهان سال 1357,روزنامه اطلاعات سال 57,متن کامل روزنامه اطلاعات سال 57

آرشیو روزنامه کیهان سال 1357

 

آرشیو روزنامه کیهان سال 1357,روزنامه های سال 1357,روزنامه اطلاعات سال 57

روزنامه سال 57

 

روزنامه های سال 1357,روزنامه سال 57,متن کامل روزنامه اطلاعات سال 57

متن کامل روزنامه اطلاعات سال 57

 

عناوین روزنامه های روزهای انقلاب سال 57,روزنامه های سال 1357,روزنامه سال 57

روزنامه های سال 1357

 

طهرانی ها چه شکلی بودند؟

تهران,تهران قدیم,تاریخ و تمدن

طهرانی ها چه شکلی بودند؟
تهران در گذشته از روستاهای ری بوده و ری که در تقاطع محورهای قم، خراسان، مازندران، قزوین، گیلان و ساوه واقع شده به سبب مرکزیّت مهم سیاسی، بازرگانی، اداری و مذهبی از قدیم مورد نظر بوده و مدّعیان همواره این مرکز راهبردی را مورد تهاجم و حمله قرار می‌داده‌اند. روستای تهران به‌واسطهء برخورداری از مغاک‌ها و حفره‌های زیرزمینی و مواضع طبیعی فراوان و دشواری نفوذ در آن‌ها پناهگاه خوبی برای دولتمردان و دیگر اشخاصی بوده که احتمالاً مورد تعقیب مدّعیان قرار داشته‌اند.


از سوی دیگر، کاروان‌های بزرگی که از محورهای مورد بحث عبور می‌کردند شکارهای سودمندی بودند و اغلب مورد حمله و چپاول مردم بومی واقع می‌شدند. روستای تهران در واقع کانون چپاولگران و نهانگاه کالاهای دزدیده‌شده بود و این وضع تا زمان شاه طهماسب صفوی که قزوین را به عنوان پایتخت خود انتخاب نمود ادامه داشت.

 

تهران,تهران قدیم,تاریخ و تمدن

پیشرفت تهران
تهران ترقی و حرکت سریع خود به سوی پیشرفت را از سال انتقال پایتخت به قزوین آغاز کرد و شاه طهماسب صفوی به دلیل آنکه سید حمزه، جد اعلای صفویه در شهر ری و در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم مدفون بود گاه به زیارت می‌رفت. او با افزایش رفت‌وآمدهایش دستور داد پیرامون آن باروی محکمی برای وی بسازند. همچنین دستور داد بناهای جدید بسازند که درسال 971 ه- ق با ایجاد 114 برج (به تعداد سوره‌های قرآن) در تهران آغاز شد و وی دستور داد در زیر هر برج یکی از سوره‌های قرآن را دفن کنند.


حصاری که دور تهران کشیده شد شش هزار قدم طول داشت و برای ساختمان آن و برج‌هایش از دو نقطه خاکبرداری کردند که بعدها یکی از دو محل به چاله میدان و دیگری به چاله حصار معروف شد.
پس از انقراض صفویه، نادر شاه افشار در سال 1154 ه- ق تهران را به رسم تیول به پسر خود رضا قلی داد و پس از افشاریه، کریم خان زند به علت درگیری و نزاع با آغا محمد خان قاجار و از آنجا که تهران در نزدیکی طبرستان (یعنی مقر اصلی آغا محمدخان) قرار داشت صلاح خود را در اقامت در تهران دید.


تهران پایتخت شد
بعد از مرگ کریم خان زند، آغا محمد خان قاجار در سال 1200 ه- ق در اول فروردین بر تخت سلطنت نشت و تهران را به‌عنوان پایتخت برگزید و «دارالخلافه» نامید.
انتخاب تهران به عنوان پایتخت از سوی خان قاجار چند علت داشته که مهم‌ترین آنها نزدیکی به اراضی حاصل خیز ورامین و مجاورت آن با محل استقرار ایلات ساوجبلاغ بوده‌است، مضافاً ایلات غرب ساکن در ورامین، یعنی هواخواهان وی در حوالی تهران اقامت داشتند و جز این، تهران با استرآباد و مازندران که در حقیقت ستاد اصلی نیروهایش بود فاصله چندانی نداشته‌است.

بازار
در زمان سلطنت فتحعلی شاه قاجار بر اثر موج حرکت ایران به سوی غرب، تهران بیش از پیش آباد گردید. از جمعیت تهران در دوره فتحعلی شاه اطلاع دقیقی در دست نیست، ولی به طوری که در کتاب جام جم معتمدالدوله فرهاد میرزا آمده‌است جمعیت تهران در زمان ناصرالدین شاه، صد و پنجاه هزار نفر رسیده بود.
ناصر الدین شاه دو نفر را مامور کرد که محدوده و نقشه‌ای برای پایتخت در نظر بگیرند و با وسعت بیشتری به حفر خندق‌های جدیدی در اطراف تهران بپردازند.


از کجا تا کجا؟!
در حدود سال 1317 یا 1318 شمسی، که اولین سرشماری صورت گرفت، تهران جمعیتی معادل 300 هزار نفر داشت. در این زمان شناسنامه اجباری شده بود و هیچ‌کاری بدون داشتن شناسنامه صورت نمی‌گرفت. روی نقشه، تهران به صورت هشت ضلعی ناقص‌الاضلاعی بود که با خندقی که به دورش حفر شده بود از زمین‌های اطرافش جدا می‌شود. شهر با سیزده دروازه با خارج ارتباط داشت. عرض خندق دور شهر حدود ده متر و نیم بود که در زمان ناصرالدین‌شاه ایجاد شده بود. این خندق محل زندگی الواط و اراذل و فقرا و کولی‌ها و ... بود.


حدود شمال شهر تهران موازی خیابان شاهرضا (انقلاب فعلی) نرسیده به پیچ‌شمیران تا کمی بعد از چهار راه کالج بود. مرز غربی در چهار راه شاه (چهار راه جمهوری)؛ مرز شرقی در مسیر خیابان شهباز (17 شهریور فعلی) تا بعد از میدان ژاله (میدان شهدای فعلی) و مرز جنوبی شهر تهران در امتداد خیابان شوش تا میدان شوش بود.

 

تهران,تهران قدیم,تاریخ و تمدن

چه شکلی بودند؟
طهرانی‌های اصیل با پوستی مایل به سفید، اندام متناسب، گونه‌ّای گلگون، چهره‌ متبسم و برخورد مهربان شناخته می‌شدند. روحیات معروف تهرانی‌ها عبارت بودند از درویش صفتی، راحت‌طلبی، خوش‌سخنی، خوش‌قلبی، غریب‌نوازی، زودجوشی، زودرنجی، تنبلی، دَم غنیمت‌دانی و گریزانی از کارهای پرمشغله!

لباس مردانشان عبارت بود از عبا، قبا و ارخالق که تا بالای زانو می‌رسید و سرآستین‌هایش سوزن‌دوزی شده بود. ارخالق از قبا ضخیم‌تر بود. همینطور مرادبیگی، که قبایی با یقه‌ی بسته، لبه‌دار و کوتاه بود و سرداری که جلویش مانند مرادبیگی بود و چند چین درشت داشت و در پشت آن شکافی بود. قد سرداری تا پایین‌زانو می‌رسید و آن را بر روی قبا می‌پوشیدند. از دیگر لباس‌های مردان عبارت بودند از شلوار ماهوت سیاه ساده، شال یا کمربند، کلاه نمدی یا پوستی، گیوه یا کفش نعلین بی‌بندو...


اما لباس زنان شامل تُنُکه‌پاچه‌دار تا بالای زانو که از جنس چلوار یا حریر یا اطلس بود و آن را در زیر می‌پوشیدند. شلواری تنگ از جنس مخمل و ماهوت که اکثراً از رنگ‌های شاد بود. بر روی این شلوار، لباسی شبیه دامن پوشیده می‌شد که به آن شلیته می‌گفتند و در دو نوع کوتاه و بلند بود. روی شلیته پیراهنی کوتاه می‌پوشیدند که روی آن می‌افتاد.
اما حجاب زنان عبارت بود از چارقد که پارچه‌ای مثلثی شکل بود. جنس این پارچه از تور و حریر بود که به طور مثلث بریده یا به روی هم تا می‌زدند و به سر می‌کردند و در زیر گلو آن را سنجاق می‌زدند. گوشه‌ّای این چارقد را تزئین می‌کردند ولی بعضی هم از آن به عنوان کیسه و دستمال پول استفاده می‌کردند.
منابع :

tabnak.ir

khabaronline.ir

fa.wikipedia.org

اوباما با "اسرائیل" است

اوباما با "اسرائیل" است 

 

اسرائیل مهم‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه   است. ۱

اسرائیل «معجزه»ایی است که در خاورمیانه اتفاق افتاده است. ۲

بیت المقدس  پایتخت جدایی ‌ناپذیر رژیم اسرائیل   است. ۳

خطر ایران، شدید و واقعی است و هدف من این خواهد بود که این خطر را از پیش پا بردارم. ۴

اسرائیل در صورت شکست دیپلماسی به ایران حمله می کند. ۵

 

ایران بزرگترین خطر برای اسرائیل و همچنین برای آرامش و ثبات در منطقه خاورمیانه است. ۶

 

قول می دهم در حفظ امنیت اسرائیل کوشا باشم ۷

به نظر، اینها می‌توانند جملاتی از تسیپی لیونی، اولمرت، شیمعون پرز، جرج بوش، کندالیزا رایس و یا جان بولتون باشد .

 اما اینها همگی سخنانی است که "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در ایام تبلیغات انتخابات خود به سخن آورد. موضع "اوباما" در قبال ایران و در حمایت از اسرائیل کاملا با این سخنان مشخص می‌شود و آن‌هایی که پیروزی اوباما را بر مک‌ کین بهترمی‌دانستند باید بدانند که این سیاست حاکم بر ایالات متحده نه بر دست اوباماست و نه مک‌کین، نه رایس و نه بوش و نه الگور و نه جان‌کری، بلکه تفکر مسیحیت صهیونیسم است که بر سیاستگذاری امریکا حاکم است و نقش آن را گاهی جمهوری‌ خواه و گاهی دمکرات‌ها بازی می‌کنند.  

انواع تهدید


١ تهدید سیاسی:

تهدید سیاسی به تهدیدی گفته می شود که در آن یک قدرت خارجی قصد دارد در امورسیاسی کشوری دیگر دخالت کند. قدرت های مداخله گر از طریق تهدید به انجام کودتا، براندازی، ایجاد هرج و مرج، تفرقه بین اقوام و …می کوشند به اهداف خودشان دست پیدا کنند.

٢تهدید اقتصادی:

فقر و عقب ماندگی اقتصادی می تواند یکی از مهم ترین تهدیدات علیه هر کشوری باشد. درحال حاضر قدرت های استعماری، به غارت منابع اقتصادی کشورهای جهان در شکل های جدید مشغول هستند. وقتی کشوری ازنظر اقتصادی ضعیف باشد، کاملاً وابسته به قدرت های خارجی می شود. آن گاه بیگانگان، هر زمانی لازم شد از دادن کمک اقتصادی و یا خریدن محصولات آن کشور خودداری می کنند. مثلاً ممکن است تهدید کنند که نفت آن کشور را  اگر کشوری نفت خیز باشدنخرند، وام در اختیار آن کشور قرار ندهند یا اعلام کنند که برای واردات و صادرات فلان کشور موانعی ایجاد می کنند. البته برخی عوامل داخلی مانند استفاده نامناسب از امکانات و منابع اقتصادی جامعه، عدم کارآیی مناسب و … هم می توانند برای اقتصاد کشورتهدید به حساب آیند.

٣ تهدید نظامی:

تهدید به لشکرکشی مستقیم و تجاوز به کشوری دیگر تهدید نظامی نام دارد. در این نوع تهدید،قدرت مداخله گر از کشوری دیگر به زور امتیازی می خواهد. اگر آن کشور مقاومت کرد، قدرت مداخله گر تلاش می کند تا از طریق تهدید نظامی و ایجاد ترس در کشور موردنظر امتیاز را کسب نماید.

٤ تهدید فرهنگی و اجتماعی:

دسته ای از تهدیدها فرهنگی و اجتماعی هستند که ممکن است ریشه آن ها داخلی یاخارجی باشد. برای هر کشوری، بی سوادی، مواد مخدر، فساد، غرق شدن در فرهنگ بیگانه و … تهدید از نوع فرهنگی واجتماعی، محسوب می شوند. قدرت های بیگانه معمولاً در زمینهٔ تهدیدات از ابزار رسانه ای (ماهواره ، اینترنت، فیلم های سینمایی و…) استفاده می کنند.

٥  تهدید زیست محیطی:

برخی از تهدیدات علیه کشورها، جنبۀ زیست محیطی دارند، مانند آلودگی هوا و آب ها،گرم شدن کرۀ زمین، از بین رفتن جنگل ها، بالا آمدن آب دریاها، احتمال وقوع زلزله و … .